Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väcka ur viloläge enbart med strömknapp


eb-

Rekommendera Poster

Har sökt igenom forumet nu och inte hittat någon som ställt samma fråga eller kanske ens vill ha samma funktion.

 

Det är så att jag har en liten katt där hemma som är väldigt livlig efter nattens intåg och springer över tangentbord och så vidare. Jag sätter alltid datorn i viloläge och har klickat ur att den inte skall väckas av Bluetooth enheter, men jag kör med en trådmus så troligtvis är hon där och kommer åt den ibland så datorn är igång på morgonen.

 

Jag söker en funktion där jag bara kan starta igång datorn ur viloläge genom att man måste trycka på strömknappen bak på iMacen för att väcka den. Finns den funktionen och hur går man tillväga för att ställa in det?

 

 

Tack för förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att man kan göra det som du vill. Så du har tre möjligheter:

1: Koppla ur musen (och tangentbordet).

2: Stäng av datorn på kvällen.

3: Stäng dörren till datorrummet så katten inte kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att man kan göra det som du vill. Så du har tre möjligheter:

1: Koppla ur musen (och tangentbordet).

2: Stäng av datorn på kvällen.

3: Stäng dörren till datorrummet så katten inte kommer in.

 

Tack för snabbt svar, jag har faktist gjort lite både och på förslag 1 & 2 men man blir väl helt enkelt bortskämd med en sprillans ny dator att det skall gå och ställa in en sådan relativt enkel grej. Stänga av och sätta på datorn varje dag gillar jag inte, varför vet jag inte men det är väl något man inbillat sig helt enkelt.

 

Att koppla ur t-bord och mus är inget jobbigt men man stör sig på det varje gång man måste sätta i dem varje gång man skall använda datorn.

 

Att stänga ute katten går inte när man har en lägenhet med öppen planlösning utan dörrar, när vi väl flyttar skall jag ha ett eget kontor där katten inte skall få vistas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...