Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Facebook

willer

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en iPad till barnen. De är mest på Facebook och spelar lite spel typ Farmville. Jag har kollat i min Macbook och det verkar som att alla de här små spelen är i Flashformat. Är det verkligen så, och går det verkligen inte spela dessa på iPad då?

Har testat flertalet av de där spelen själv på både iPhone o iPad, alla fungerar, de har en "icke-flash-krävande" version med... Men det ser tråkigare ut o går duktigt långsamt! Utan att veta för mkt om barnen så skulle jag säga att min nioåring aldrig skulle överge datorn för det... Inte för att det inte fungerar utan för att det inte fungerar lika bra som datorn... Varför inte lägga liiiite mer pengar o köra en macbook eller en beggad annan mac?

Det är formatet som är viktigt för mig. Vi bor trångt och även en Macbook gör sig bäst på ett stadigt underlag som ett bord. En iPad kan de ha i knäet och sitta i soffan och spela. Kanske bättre att köpa en Androidbaserad platta? Funkar det bättre på dom eller är prestanda helt enkelt för dålig på plattorna för den här typen av spel?

Oj, Android...där har jag inga kunskaper alls! Jag trodde bara det fanns i fantasierna?laserbok.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...