Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få med menyraden när man spelar in på skärmen?


Taralom

Rekommendera Poster

Hej, för ett tag sedan frågade jag hur man spelade in på skärmen på datorn, och jag fick ett bra svar :) Men nu är det så att när jag spelar in med QuickTime Player så får jag inte med menyraden högst upp (raden där apple-äpple sitter), hur gör man för att få med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jooo, statusraden kommer med automatiskt..?

 

Det är inte bara så att Du lurats av att fönsterramen i den inspelade Quicktime-filmen döljer menyraden när Du har muspekaren ovanför fönstret?

 

Gör så här: När Du har spelat in en tio sekunder av skärmen och den färdiga filmen har öppnats automatiskt, välj "Minska storlek" i Innehåll-menyn. Tryck sedan på mellanslag för att sätta igång filmen och flytta sedan muspekaren utanför fönstret. Då försvinner fönsterramen och Du kan se att hela skärmen har spelats in.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har laddat upp videon på youtube, och inte då heller syns inte menyraden :S så det är inte så att jag ser det så, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är adressen till YT-klippet?

 

Eller ännu hellre: Spela in fem sekunder och lägg upp filmen här.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, det var inne i iMovie som problemen uppstod...

 

Lägg till klippet på tidslinjen. Hovra med musen ovanför klippet och välj "Beskärkning och rotation" i den blå "kugghjulsmenyn" som finns där.

 

I fönstret till höger ser Du nu "Anpassa / Beskär / Ken Burns" och därunder "Tillåt svart". Klicka på den sistnämnda knappen.

 

Hela fönstret, inklusive menyrad, ska nu vara med.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...