Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försvunna Gigabyte..


MacMalte

Rekommendera Poster

Hej.. Jag har ett ganska akut problem.. det är nämligen så att Ca 30 GB hårdiskutrymme har försvunnit från min hårdisk sedan jag avbröt en bootcamp partionering.. jag har kollat igenom skivverktyg mm.. men jag hittar ingen partision..

 

HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg upp en skärmdump från Skivverktyg. Själva hårddisken ska vara markerad uppe till vänster och "Partitionera"-fliken ska vara markerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skärmdump.tiff

Lägg upp en skärmdump från Skivverktyg. Själva hårddisken ska vara markerad uppe till vänster och "Partitionera"-fliken ska vara markerad.

 

sådärja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Ingen partition som hänger löst, så att säga. Och disken verkar full. Kolla med exempelvis programmet WhatSize vad det är som tar plats.

 

TIPS: Skicka gärna skärmdumparna i ett webb-vänligt format, som PNG. då kan man se direkt i forumet utan att behöva ladda ner en TIFF som sedan dräller på hårddisken för evigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What size hittar ingenting..

Vad *a* ska jag göra :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte då mina startskivor är för repiga.. tror jag .. när jag försöker b00ta så spottar datan bara ut skivan igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera AppleJack och följ instruktioner som finns, det går utan startskiva om man startar i s.k. Safe Mode (hålla inne S vid uppstart) och matar inte lite fina textrader etc för att starta AppleJack från detta läge. Skriv gärna ner med penna och papper vad du behöver göra innan du börjar. http://applejack.sourceforge.net/

 

Hoppas detta hjälper, har hjälpt mig innan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...