hannakh Postad 8 mars, 2011 Share Postad 8 mars, 2011 Jag har hamnat i ett moment 22. Jag bodde i England tidigare, där jag använde mig av ett VISA Debit från LLoyds TSB. Jag tappade bort min plånbok och förlorade kortet. Spärrade kortet. Ett köp i Apple Store, någon okänd app, förblev obetald. I den här vevan flyttade jag även hem till Sverige och börjar använda mitt MasterCard. Det står nu att jag har en obetald bill när jag försöker ta hem apps i min Iphone. Jag uppdaterar kontouppgifterna och vill alltså betala det som förblivit obetalt ("There is a billing problem with a previous purchase. Please enter another payment method") med mitt svenska MasterCard, men det nekas eftersom det är ett brittiskt köp och måste betalas av brittiskt kort. (Detta står inte i mobilen, för där står det "Your payment method is not valid in this Store. Please enter a new payment method" när jag försöker ändra till mitt MasterCard, men jag testade att logga in via datorn och där framgick det. Det var adresserna som krånglade, jag måste uppge en brittisk adress till mitt kort, annars tar de inte betalningen även om jag ändrat mitt land till Sverige). Jag vet inte hur jag ska lösa det här! Någon varit med om något liknande? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 8 mars, 2011 Share Postad 8 mars, 2011 Ring Apple: http://www.apple.com/se/contact/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hannakh Postad 8 mars, 2011 Författare Share Postad 8 mars, 2011 Ring Apple: http://www.apple.com/se/contact/ Jag ringde dem men de kunde inte hjälpa. De hänvisade mig till att maila till iTunes Store, får inga vettiga svar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iBamse Postad 8 mars, 2011 Share Postad 8 mars, 2011 Jag ringde dem men de kunde inte hjälpa. De hänvisade mig till att maila till iTunes Store, får inga vettiga svar. Har du mailat och beskrivit problemet för iTunes store customer service? De brukar vara både hjälpsamma och kunniga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hannakh Postad 10 mars, 2011 Författare Share Postad 10 mars, 2011 Har du mailat och beskrivit problemet för iTunes store customer service? De brukar vara både hjälpsamma och kunniga. Ja, jag får inget svar. Mailat väldigt pedagogiskt och förklarat problemet. Fått bekräftelsemail på att mailet nått costumer service och att jag kunde förvänta mig svar inom 24 timmar. Gått tre dygn nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
macsailor Postad 10 mars, 2011 Share Postad 10 mars, 2011 Låter som den sista Sovjetstaten. Problem är till för att lösas. Stå på dig så får du (förhoppningsvis) hjälp av någon hos Apple tillslut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hannakh Postad 10 mars, 2011 Författare Share Postad 10 mars, 2011 Vad är annars lösningen? Skapa nytt iTunes-konto och köpa alla apps from scratch? :/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jontboy Postad 10 mars, 2011 Share Postad 10 mars, 2011 Kan du kanske skaffa ett itunes gift card från uk? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.