Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AMD vs nVidia


iSweden

Rekommendera Poster

Hej

 

Nya MacBook Pro har grafikkort från AMD istället för tidigare nVidia.

Fast Apple har vajat fram och tillbaka i valet av grafikmotor, innan det var nVidia så var det en period med AMD.

 

Jag jublade högt när förra uppdateringen av MacBook pro lanserades med nVidia. Den serien hade alla rätt enligt min specifikation. Jag jobbar även med CAD och har alltid hört både från lekmän och leverantörer av CAD-system köp nVidia! Även de enklare chipen kunde leverera bra och till och med mer avancerade funktioner kunde låsas upp med RivaTuner (PC). De som jag känner som haft problem har alla suttit med AMD-kort och jag upplevde lite av det med min något äldre MacBook Pro med just AMD. Därför blev nVidia den avgörande faktorn att investera i en ny maskin och jag är fortfarande extremt nöjd.

 

Nu blev jag lite nedstämd när Apple gick ner i den i mina ögon lägre divisionen med AMD som leverantör. Det har ofta varit så tryggt med Apples Pro-serier, för att de just varit pro, in i minsta komponent.

 

Vilka är era erfarenheter?

Personligen strunar jag i om AMD just nu gör lite snabbare grafik, småsaker som knappt märks för en användare. Jag vill ha ett system som fungerar. En akilleshäl är dock att nVidia alltid varit kända för höga temperaturer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...