Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man få tag på en iPad 2 den 25/3


der_low

Rekommendera Poster

Hoppas man får tag i en iPad den 25:e utan att köa för det känns bara tragiskt på många nivåer.

 

 

Håller med. Man har klarat sig utan en iPad 2 hela livet men helt plötsligt kan man inte vänta en vecka utan måste stå och köa för att få en direkt. Tragiskt, indeed!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du köa eller bara gå dit?

 

 

Ska köra tjejen till tåget så går inom Mstore när jag ändå är i Kristianstad.

Har dom på lager så köper jag en annars väntar jag, har ingen brådska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med all hysteri att man måste ha apple produkterna direkt på release dagen?

 

Kolla bara hur iphone4 releasen gick, folk köade för att bli uppsatt i en annan kö (telia)...

 

I USA är dom helt sjuk i dessa releaser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chris241181

My way:

 

Fredag, 25: e mars 2011

 

Kl. 06:30 - Min fru och jag går upp med min son.

 

kl. 07:15 - Efter frukost lämnar jag sonen på dagis.

 

kl. 08.00 - Handlade lite grejer på vägen hem också.

 

kl. 08.15 - Fixa en smaskig Latte och läser tidningen.

 

kl. 09:00 - Ungefär vid denna tiden har jag också städat.

 

Lite efter kl. 09:00 går jag in på den Svenska Apple Store Online och försöker köpa en iPad2 3G 32GB

Om detta inte funkar går jag in på den tyska motsvarigheten och försöker köpa igen.

Detta funkar och mina föräldrar behöver bara express-skicka den till mig.

Antar från att klicka på köp till jag har den i handen tar det ungefär 5-10 arbetsdagar.

 

Resultat: Jag väntade så länge på iPad 2, de 5-10 dagar kan jag då också väntar (med en skön magkänsla för produkten är på väg) OCH jag har inte STRESSAT, KÖAT eller något sånt.

 

:)

 

chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My way:

 

Fredag, 25: e mars 2011

 

Kl. 06:30 - Min fru och jag går upp med min son.

 

kl. 07:15 - Efter frukost lämnar jag sonen på dagis.

 

kl. 08.00 - Handlade lite grejer på vägen hem också.

 

kl. 08.15 - Fixa en smaskig Latte och läser tidningen.

 

kl. 09:00 - Ungefär vid denna tiden har jag också städat.

 

Lite efter kl. 09:00 går jag in på den Svenska Apple Store Online och försöker köpa en iPad2 3G 32GB

Om detta inte funkar går jag in på den tyska motsvarigheten och försöker köpa igen.

Detta funkar och mina föräldrar behöver bara express-skicka den till mig.

Antar från att klicka på köp till jag har den i handen tar det ungefär 5-10 arbetsdagar.

 

Resultat: Jag väntade så länge på iPad 2, de 5-10 dagar kan jag då också väntar (med en skön magkänsla för produkten är på väg) OCH jag har inte STRESSAT, KÖAT eller något sånt.

 

:)

 

chris

 

Låter bra !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med all hysteri att man måste ha apple produkterna direkt på release dagen?

 

Kolla bara hur iphone4 releasen gick, folk köade för att bli uppsatt i en annan kö (telia)...

 

I USA är dom helt sjuk i dessa releaser.

 

Det handlar ju inte heller bara om att få den direkt på releasedagen. Grejen är ju den att de säljer slut på releasedagen, så om man inte klipper en direkt så är risken överhängande att man får stå utan en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju inte heller bara om att få den direkt på releasedagen. Grejen är ju den att de säljer slut på releasedagen, så om man inte klipper en direkt så är risken överhängande att man får stå utan en längre tid.

 

Håller med till fullo. Är övertygad att de kommer sälja slut 1:a dagen. Har bokat, men kommer även att köa för att vara säker på att få en direkt. Sålde min Ipad1 för 3 veckor sen och saknaden är "djup"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Nya Zeeland och Australien har man nu börjat sälja iPads på apples hemsida (då klockan passerat 1 AM). Det som är lite tråkigt är att estimated delivery time är 2-3 veckor!!

Jag hoppas att det vekrligen inte kommer vara så när den släpps på apple.se inatt. Jag hade iallafall tänkt att boka därifrån.

 

Källa: http://www.macrumors.com/2011/03/24/first-international-ipad-2-online-sales-begin-with-2-3-week-shipping-estimates/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte det då vi har helt andra distributionskanaler än Amerika och oceanien.

 

Ok. Men alla paddor skickas väl ändå från Kina? Eller menar du att Apple redan lagrat upp i Amsterdam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...