Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man få tag på en iPad 2 den 25/3


der_low

Rekommendera Poster

Hej

 

Tror ni bara man kan gå in i butik och köpa sig en iPad 2 den 25/3 eller måste man förhandsboka och sedan vänta på den flera veckor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar exakt samma sak, vet inte ens var jag kan förhandsboka den....

 

Var har alla ni andra förhandsbokat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I USA kan man ju inte förhandsboka den förräns den 11:e, där blir det ju de som köar som får den först. Så jag tvivlar på att vi kommer få några offeciella uppgifter gällande förhandsbokning förrän då. Själv har jag inte sett något svenskt ställe som erbjuder mer än ett mail med mer info såfort dom får reda på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

Undrar exakt samma sak, vet inte ens var jag kan förhandsboka den....

 

Var har alla ni andra förhandsbokat den?

 

Finns gott om folk som erbjuder sig att köpa/köa för att föse dig med en iPad 2 som du har in handen den 12/13/14e för butiks priset + tex NY tax på ca 8.3% + 1500:- för besväret & allt betalas vid överlämnandet här i Sverige.

 

Lite dyrare, men & andra sidan så får man sin padda snabbt & slipper ora sig för tullavgifterna som kan tillkomma om den skulle skickas.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns gott om folk som erbjuder sig att köpa/köa för att föse dig med en iPad 2 som du har in handen den 12/13/14e för butiks priset + tex NY tax på ca 8.3% + 1500:- för besväret & allt betalas vid överlämnandet här i Sverige.

 

Lite dyrare, men & andra sidan så får man sin padda snabbt & slipper ora sig för tullavgifterna som kan tillkomma om den skulle skickas.

 

 

 

 

 

 

Vore ju inte helt fel. Men känner ingen som bor i Värmland som ska dit dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni svenska affärer har den i lager då den 25/3? Eller lär man få vänta för att få tag på en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka hutlösa priser Webbhallen satt på iPad 2 :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gockelinus

Ja dom priserna får vi hoppas att dom inte stämmer!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom priserna får vi hoppas att dom inte stämmer!!!!

"Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack gode, säger vi till det! Man vill ju ha råd den 25:e eller åtminstone på ett bra sätt övertyga min sambo att jag gör rätt i att köpa den! Svårt om den kostar över sju tusen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orphanator

Jag skulle inte lita på Digital Inn eller de andra som redan startat förhandsbokning. Eftersom inte Apple själva ens gjort det - varför skulle då nån random återförsäljare kunna göra det med säkerhet?

 

Sist när jag skulle beställa via Digital Inn (då hette det fortfarande Humac) så fick jag vänta 3 månader på att min beställning kom, trots att Apple börjat skicka ut efter ca 2 veckor (iMac 27 tum). Macoteket, som jag numera köper av (om jag inte köper direkt av Apple) har ingen förhandsbokning och de sa att det berodde på att saker och ting är osäkra, man vet inte i dagsläget hur många paddor som kommer eller OM de ens kommer. Det är ju Apple som styr med järnhand.

 

Så jag skulle vänta tills några dagar innan release och kolla om några av dem har nattöppet - och köa. Alternativt beställa direkt från Apple när de släpper bokningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur man får tag i en iPad 2 den 25/3.

 

Går det att boka den innan i en applebutik eller måste man stå i kö som i Usa?

 

Kommer dom finnas på OnOff eller elgiganten.

 

Vill verkligen ha den direkt när den kommer.

 

Hälsningar Niklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur man får tag i en iPad 2 den 25/3.

 

Går det att boka den innan i en applebutik eller måste man stå i kö som i Usa?

 

Kommer dom finnas på OnOff eller elgiganten.

 

Vill verkligen ha den direkt när den kommer.

 

Hälsningar Niklas.

Hej och välkommen till forumet! Sök innan du startar en ny tråd. Det finns redan en tråd med samma fråga. Jag slår ihop. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer väl att gå att få en om man står och köar och är bland de första i kön. Har man flyt så får man den som man förbokat. Ligg lågt ett par veckor sen kommer ni få dessa leksaker. Själv är man tvungen att köpa en ipad 1 i hong kong sen får man köpa en ipad 2 när man åker hem två månader senare, om nu de släpper dessa i flera länder inom den tiden.

 

Lycka till med beställningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte lita på Digital Inn eller de andra som redan startat förhandsbokning. Eftersom inte Apple själva ens gjort det - varför skulle då nån random återförsäljare kunna göra det med säkerhet?

 

Sist när jag skulle beställa via Digital Inn (då hette det fortfarande Humac) så fick jag vänta 3 månader på att min beställning kom, trots att Apple börjat skicka ut efter ca 2 veckor (iMac 27 tum). Macoteket, som jag numera köper av (om jag inte köper direkt av Apple) har ingen förhandsbokning och de sa att det berodde på att saker och ting är osäkra, man vet inte i dagsläget hur många paddor som kommer eller OM de ens kommer. Det är ju Apple som styr med järnhand.

 

Så jag skulle vänta tills några dagar innan release och kolla om några av dem har nattöppet - och köa. Alternativt beställa direkt från Apple när de släpper bokningen.

 

 

 

Vet inte om jag skulle kalla Digital Inn en "random återförsäljare" om dom utan att bli stämda kan använda sig av "Apple Premium Resellers"-stämpeln.

Men det är klart att dom inte heller vet när eller hur många plattor som kommer.

Samtidigt skadar det ju inte att förhandsboka heller. Man är ju inte direkt tvingad att köpa din förhandsbokning om den nu inte skulle komma förrän efter tre månader och man redan har införskaffat den på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne hos OnOff nyss och frågade om iPad 2.

Han var säker på att dom skulle ha ett gäng den 25/3, och det inte skulle vara några problem att få tag i nån om man var där när dom öppnar.

 

Vi får väl hoppas han vet vad han snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl hoppas han vet vad han snackar om.

Jo, för det är ju Onoffs personal kända för att göra... :chockadskeptisk:

 

Jag lovar att ingen i dagsläget vet hur många iPads de får i första sändningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlife/Digitalinn tar, som det tidigare nämnts, emot förbokningar men har ni tänkt på att det står förhandsboka även på årets macbook pro. Har inte dem släppts för flera veckor sedan? Denna ÅF kanske inte är ett säkert kort om man vill ha en Ipad den 25:e...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju ge sin mailadress till Apple så skickar de ett meddelande när det går att förhandsboka... Menar de att man kan förhandsboka på store.apple.com/se då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipad 2 som släpptes den 11/3 har sålts i 1 miljon exemplar under den första helgen på marknaden. Tror inte marknaden är mättad utan det kommer att sälja

mer än första generationen. Lycka till och skriv gärna om ni fick en den 25:e mars.

 

Japanerna kanske har annat att tänka på nu och Ipad 2 är inte lika stor grej där nu efter vad som hänt. Så de kanske delar upp deras del till andra länder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas man får tag i en iPad den 25:e utan att köa för det känns bara tragiskt på många nivåer.

 

Chansar på att Mstore i Kristianstad har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas man får tag i en iPad den 25:e utan att köa för det känns bara tragiskt på många nivåer.

 

Chansar på att Mstore i Kristianstad har.

 

Ska du köa eller bara gå dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...