Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen Flash på uppdaterad Firefox


Cilla

Rekommendera Poster

Hej hej,

 

Jag installerade nyligen en uppdatering för Firefox och när detta var klart kom det upp att jag måste uppdatera min version av Adobe Flash Player. Detta visade sig dock vara lättare sagt än gjort. Inget händer nämligen när jag klickar på "Download", förutom att jag kommer till sidan "Nedladdningen startar automatiskt" (vilket den inte gör) och inget kommer upp i Filhämtaren. Jag undrar om detta kan ha något med uppdateringen av Firefox att göra, då jag aldrig upplevt detta problem innan?

 

Jag läste någonstans att man ska testa att avinstallera Flash Player helt för att sedan ladda ner en nyaste versionen, men detta resulterade bara i att jag förlorade den gamla versionen men fortfarande inte kunde ladda ner någon ny. Jag har även kört "Reparera skivbehörigheter" under Skivverktyg då jag läste någonstans att detta kan hjälpa, men icke.

 

Just nu kan jag alltså inte se något med flash. Om det inte vore för att jag gillar SVT Play skulle jag inge bry mig så mycket, men nu måste man ju ha Flash för att kunna kolla program där.

 

Någon som kan hjälpa mig med ideer om varför jag helt plöstligt inte kan ladda ner flash?

 

Mvh

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade nyss hämta Flashplayer med Firefox http://get.adobe.com/se/flashplayer/

Fick frågan om jag vill spara filen; svarade "ja". Det gick fint att installera filen install_flash_player_osx_ub.dmg mha vanligt dubbelklick. Vet inte varför det strular för dej; pröva starta om FF, godkänn cookies, stäng av alla browsers när du ska installera flashplayer.dmg-installeraren. Kanske funkar nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen.

 

Testade att godkänna cookies och att starta om (samt diverse andra knep jag läst om), men har dock fortfarande inte lyckats ladda ner installationsfilen för senaste versionen av Flash Player. Efter lite sökande hittade jag dock en äldre version av Flash Player som gick att ladda ner, så problemet är löst. Får helt enkelt låta bli att uppdatera Flash Player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...