Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rädda bilder och itunes från Timemachine


theNope

Rekommendera Poster

Min gamla macbook pro stendog igår och då gjorde jag naturligtvis det enda rätta... Köpte mig en NY macbook pro! galetglad.gif (tror hårddisken är ok, men orkar inte engagera mig i detta nu)

 

Om jag nu importerar "användare" från Timemachine så räknar jag kallt med att få in bilder och itunes men hur mycket annat "skit" får jag på köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startar din nya dator får du upp frågan om du vill överföra inställningar och data från en tidigare dator - det är alltså Flyttassistenten som startar. Om du väljer detta så kan du koppla in din tidigare TimeMachine. Ditt användarkonto inklusive de program du har haft installerade flyttas över och installeras. Om nya datorn har program som är nyare än äldre du har på TimeMachine, så behålls de nyare versionerna (exempelvis datorn har ett nyare iLife än du har, gamla iLife på din TimeMachine installeras inte utan det är det nya i datorn som behålls). Du får dina dokument, musik, bilder etc över och dina programinställningar. Så det är bara att köra på igen.

 

Det som inte kommer med, det är information i tillfälliga cache-filer, som sparade sidor över Internet eller olika arbetsfiler och temporära filer som dina program har använt, och det är här det mesta skräpet brukar vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...

 

Det gick väl så där tycker jag, fick in hela användaren men jag hittar inga bilder. Sen är det en rad mappar som jag tydligen inte har behörighet att kolla i???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just jävlar, jag måste ju logga in på det gamla kontot också! blushing.gif

 

Nu pratar vi inte mer om detwhistling.gif

 

Tack för hjälpen Raphael!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...