Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Disc Utility från gammal OS X skiva


riiiichard

Rekommendera Poster

riiiichard

https://forum.macworld.se/topic/127556-installera-inte-ett-tidigare-system-aen-det-som-medfoeljde-datorn/ ang.

 

Ser att de inte går att installera från en äldre skiva än den som levererades med datorn. Men hgäller detta då med att starta ifrån skivan, för att kunna återställa från timemachine kopia? För när jag föröker de har en 10.6 retail skiva, och min levererades med 10.6.3. När hag försöker så kommer de upp kernelpanic när den laddad. Vill bara vara säker på att de inte är något fel på datorn :)

 

Sen en sak till, finns de någon sida där man kan ladda ned en boot cd samma sätt som startdisketter för windows. Vill bara ha så jag kan boota :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en skiva för din modell. Version spelar ingen roll.

 

Finns "bootskivor" på nätet men det är nog inte speciellt lagligt att ladda ner dem men det är ditt val ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gäller detta då med att starta ifrån skivan, för att kunna återställa från timemachine kopia?

Ja.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså om din dator leverades med första 10.6 och du sedan har uppdaterat systemet på hårddisken till senaste versionen av 10.6 så fungerar det. Däremot ska du inte försöka installera en 10.5... Den skiva som följde med datorn, versionen som ligger på den - är det äldsta du ska använda. Sen när detta är installerat får du installera en uppgradering på vanligt sätt genom Programuppdateraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riiiichard

Alltså om din dator leverades med första 10.6 och du sedan har uppdaterat systemet på hårddisken till senaste versionen av 10.6 så fungerar det. Däremot ska du inte försöka installera en 10.5... Den skiva som följde med datorn, versionen som ligger på den - är det äldsta du ska använda. Sen när detta är installerat får du installera en uppgradering på vanligt sätt genom Programuppdateraren.

 

okej då förstår jag! Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...