Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Någon som testat Lion?

Album

Recommended Posts

Hej!

jag är sjukt intresserad utav Apples operativ system Mac OS X speciellt när det nya ska komma nu i sommar. Jag vet att om man är utvecklare så skulle man få tillgång till en beta. Jag undrar om det är någon här på Macworld som har är det? Eller känner någon som är det? Det är kul att alla som vet något om Lion skriver här :)

Hej!

jag är sjukt intresserad utav Apples operativ system Mac OS X speciellt när det nya ska komma nu i sommar. Jag vet att om man är utvecklare så skulle man få tillgång till en beta. Jag undrar om det är någon här på Macworld som har är det? Eller känner någon som är det? Det är kul att alla som vet något om Lion skriver här :)

Den som testar Lion och är utvecklare får egentligen enligt avtal inte säga något, men det brukar alltid läcka ut ändå. Appleinsider.com brukar skriva om nya upptäckter i Mac OS X-betor.

Jag använder det och det fungerar förvånasvärt bra för att vara en preview. Finns på videos på youtube om det.

Jag använder det och det fungerar förvånasvärt bra för att vara en preview. Finns på videos på youtube om det.

Det är ju iofs OS X vi pratar om och inte Windblows :D Hur är den där AirDrop? Går det snabb att dela med sig av filer?

Älskar musgesterna i Safari. Aldrig mer behöver du sträcka dig efter back-knappen!

Som någon redan sagt här fungerar lejonet i testversion (!) ypperligt. Har inte haft några krascher alls. Ska bli spännande att se vad som lagts till när en förmodad beta kommer i vår. För närvarande finns inget grafit-färgschema, hehe.

Älskar musgesterna i Safari. Aldrig mer behöver du sträcka dig efter back-knappen!

Som någon redan sagt här fungerar lejonet i testversion (!) ypperligt. Har inte haft några krascher alls. Ska bli spännande att se vad som lagts till när en förmodad beta kommer i vår. För närvarande finns inget grafit-färgschema, hehe.

Men det kan jag med Magic Mouse i Snow Leopard. Det är ju att ta två fingrar åt vänster. Jag undrar det som har den där betan får dem fullversionen sen gratis?

Jag kör lion på min iMac det ända som har kraschat är lunchpad bara en gång, Men nya Finder är tråkig.:superirriterad:

Jag kör lion på min iMac det ända som har kraschat är lunchpad bara en gång, Men nya Finder är tråkig.:superirriterad:

Jag tycker själv att Finder ser trist ut vad jag har sett på bilderna av Lion. Borde finnas eller komma nåt fix som gör att man kan få den gamla utseendet? Precis som man kunde få med iTunes. Man blir sugen att testa

Vart såg du det? Har varigt på alla olika inställningar men kan inte hitta något om det.

Edit: obs citerade fel post :utskallning:

Finder använder man inte ändå. Värdelös filhanterare. Rekommenderar path finder istället.

Vart såg du det? Har varigt på alla olika inställningar men kan inte hitta något om det.

Edit: obs citerade fel post :utskallning:

Jag menade så här

http://osxdaily.com/2010/09/02/change-the-itunes-10-closeminimizemaximize-buttons-back-to-horizontal/

och

http://osxdaily.com/2010/09/03/get-color-icons-back-in-the-itunes-10-sidebar/

Jag tänkte det borde eller komma nåt liknande för att få tillbaks utseendet av den gamla?

• 1 month later...

Nu är man tillbaka och är lite skrivsugen. Man längtar verkligen att Apple ska släppa Max OS X Lion.

Jag hoppas att Lanchpad inte kommer ha som i IOS att man bara kan ha 12 appar i varje mapp.

Undrar hur Mail 5 kommer att bli bra där med. Jag har sneglat ju in Sparrow.

Hoppas Apple fixar in massa annat smått och gått som blir en överraskning :D

Installerade Lion PD2 över mitt befintliga Snow Leopard igår. Tog backup på allting viktigt och och startade sedan installeraren. Trodde jag skulle komma till en partionerare eller dylikt, men istället uppgraderades systemet. Inte optimalt förfarande, men hittills har jag inte märkt något negativt. När skarpa versionen kommer blåser jag hela skiten och börjar om från scratch!

Tycker trafikljusen är fulare i Lion. Det är väl en försämring, om än minimal, från SL.

Installerade Lion PD2 över mitt befintliga Snow Leopard igår. Tog backup på allting viktigt och och startade sedan installeraren. Trodde jag skulle komma till en partionerare eller dylikt, men istället uppgraderades systemet. Inte optimalt förfarande, men hittills har jag inte märkt något negativt. När skarpa versionen kommer blåser jag hela skiten och börjar om från scratch!

Tycker trafikljusen är fulare i Lion. Det är väl en försämring, om än minimal, från SL.

Du har tillgång till beta till Lion? Vad intressant! :) Kan du se om man kan ha mer än 12 apps i en sån där mapp i Lanchpad?

Hoppas det kommer nån listar ut om man kan få dem gamla trafikljusen.

Jag ser knappt någon skillnad på SnowLeopard och Lion, utom då lite kosmetika.

Märker heller ingen skillnad i prestanda. Vad är det egentligen man skall tappa hakan inför.

Jag ser knappt någon skillnad på SnowLeopard och Lion, utom då lite kosmetika.

Märker heller ingen skillnad i prestanda. Vad är det egentligen man skall tappa hakan inför.

Klicka på äpplet. Klicka på Om den här datorn. Se siffrorna 10.7 :tappahakan:

(Jag lär köra vidare med 10.5 fram tills det blir dags att byta dator om en sisådär fyra år, så jag är lite medvetet cynisk - 10.5 är fullt tillräckligt för mina behov)

Klicka på äpplet. Klicka på Om den här datorn. Se siffrorna 10.7 :tappahakan:

Men skall det verkligen behövas gå ut tre betatestningar bara för att ändra siffrorna 10.6.7 till 10.7?

• 4 months later...

Fick min nya pro igår med Lion. Funkar väl bra, men hur ändrar man utseendet på finder?

Hela menyraden (längst till vänster där man hittar bilder, filmer, musik och dokument) är spårlöst försvunnen och just nu får jag hitta allt via spotlight...

:blushing:

Har du klickat på knappen till höger i övre ramen på Finderfönstret?

Vilken? Så här ser det uu

post-38640-024264200 1315652444_thumb.jpg

Nu hittade jag det! Hade kommit åt en väldigt hemlig "göm"-knapp bredvid favoriter

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...