Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Latency Airfoil


Zulo

Rekommendera Poster

Har latency på ljudet om jag kör via Airfoil. Fördröjningen är ca 3 sek.

Använder Airfoil för att jag ska kunna spela upp audio från andra källor än iTunes via Airport Express.

 

Det är smått enerverande om man tittar på t ex en film och ljudet inte är i synk med det som händer. Det är inte heller speciellt roligt att redigera en ljudfil under dessa omständigheter...

Kan förvisso "avaktivera" Airfoil men det är bökigt att behöva göra det, dessutom vill ha den bättre ljudkvaliten. Förvisso kan jag koppla in högtalarna direkt i datorn nu har jag Airporten...

 

Jag routar alla "ljudalstrande" program (utom iTunes) via Soundflower.

 

Nån som vet hur man gör nåt åt detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har latency på ljudet om jag kör via Airfoil. Fördröjningen är ca 3 sek.

Använder Airfoil för att jag ska kunna spela upp audio från andra källor än iTunes via Airport Express.

 

Det är smått enerverande om man tittar på t ex en film och ljudet inte är i synk med det som händer. Det är inte heller speciellt roligt att redigera en ljudfil under dessa omständigheter...

Kan förvisso "avaktivera" Airfoil men det är bökigt att behöva göra det, dessutom vill ha den bättre ljudkvaliten. Förvisso kan jag koppla in högtalarna direkt i datorn nu har jag Airporten...

 

Jag routar alla "ljudalstrande" program (utom iTunes) via Soundflower.

 

Nån som vet hur man gör nåt åt detta problem?

 

vad gör soundflower egentligen? har själv airfoil å upplever mycket latency, särskilt när min airport express är trådlöst ansluten till nätverket antar jag....

 

men som sagt, soundflower som jag inte hört talas om innan, varför behöver man den när airfoil skickar allt ljud från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...