Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samsung skannertrubbel: "Error during scan"


orangemc

Rekommendera Poster

Warning

 

Error during scan. Please restart the program and/or

switch the device off, then switch it on and wait while

it warms up.

 

Har en Samsung CLX-3175 (multi, skrivare/scanner). Kan inte skanna längre, får denna felkod ofta. Om programmet fungerar, så går det väldigt sakta, badbollar en hel del och hänger sig ibland så jag måste tvångsavsluta. Skannern dyker inte upp i bildinsamling, så det kan jag inte använda, jag skannar in i Photoshop eller med Samsungs egna program, Scan Manager. Båda programmen använder samma drivrutin? Skanningfönstret ser likadant ut iallafall. Har ominstallerat flera gånger men felet kommer tillbaka hela tiden.. Någon korrupt fil någonstans som ska slängas?

 

Tacksam om nå'n har stött på detta problem och har någon idé!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara starta om scannern hjälper inte. Att bara starta om programmet hjälper inte heller. Starta om datorn hjälper tills problemet kommer igen efter 1 - 5 skanningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start gör ingen skillnad, tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det gäller både scannrar, skrivare m.m; Om tillverkaren slutar göra uppdaterade drivrutiner till nya operativsystem är det bara att skrota eller koppla till en gammal dator; både Minoltas diascanner, Samsung laserskrivare av en typ jag har, och Canons scanrar supportar inte SnowLeopard (10.6), jag har skrotat/kopplat dem till gamla macar. Canon anser inte det är lönt att göra nya drivrutiner till Mac längre. Köp HP scanner istället. Samsungs skrivare av äldre modell; funkar inte på min nya iMac 27" med 10.6. Så har ingen skrivare till den f,n, letar trådlösa skrivare, men finns mest bläckstråle, det vill jag inte ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...