Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket adsl-modem ska jag köpa?


Vilde

Rekommendera Poster

Ska inom några dagar flytta och måste därav byta internetleverantör. På min nuvarande adress har jag 100mbit från BBB kopplat till en Airport Extreme.

På den nya adressen så är det adsl 24mbit som gäller och funderar starkt på Bahnhof som ny leverantör, men det ingår inget modem i abonnemanget.

Adsl modem finns att köpa till genom Bahnhof för 695:- men det finns ingen info vad det är för modem. Är det någon som vet något om detta?

 

 

 

Jag behöver alltså ett adsl modem som jag kan koppla till min Airport Extreme.

Är det någon som kan tipsa mig om ett bra modem som jag kan koppla ihop med min AE?

Funkar det med ett modem som har "inbyggd" router? Eller blir bara krångel, jag menar router genom router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkrast och smidigast är nog att köpa ett som din leverantör tillhandahåller/rekommenderar. Får du problem så slipper du "Ditt modem är nog inte kompatibelt......".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att det är inte Bahnhof som står för modemet, utan det står såhär på deras sida:

 

"ADSL-modem säljs, levereras och hanteras separat av vår leverantör One Communication AB".

Så dom verkar ju inte ha så mycket att göra med det.

Jaja kanske får bli ett sånt iaf då, om inte nån har ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej!

Jag har just beställt "Bredband via telejacket" , 24Mb. När jag gör en koll på

Bredbandskollen, vad bör jag då få upp för värden där , när det gäller "Skicka "

och "Ta emot" ?

MVH/Lelle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...