Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var är iOS 4.3? Uppdateringen tycks helt bortglömd


vote

Rekommendera Poster

Det har snackats om iOS 4.3 uppdateringen i typ 4-5 veckor, var fan är den? Varför tar det sån tid? Var den inte planerad att släppas redan i December?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen som vet när iOS 4.3 är planerat för släpp. Det enda som finns är rykten, tyckanden och fria spekulationer. Det finns utvecklingsversioner ute av 4.3 och därför påstår en del att det officiella släppet ligger nära, men ingen vet ingen vet...

Varför det tar tid? Ja, Apple har mycket att göra. Det är inte så att de brukar uppdatera iOS varje månad precis...

 

Det är fullt normalt med flera månader mellan iOS versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har snackats om iOS 4.3 uppdateringen i typ 4-5 veckor, var fan är den? Varför tar det sån tid? Var den inte planerad att släppas redan i December?

Den kanske kommer imorrn? Är ju trots allt ett "event". Vi får la se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har snackats om iOS 4.3 uppdateringen i typ 4-5 veckor, var fan är den? Varför tar det sån tid? Var den inte planerad att släppas redan i December?

 

det presenteras med stor sannolikhet i morgon under eventet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis blir 4.3 "available now", och så får vi se smygtitt på iOS 5!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att 4.3 blir sista innan 5'an. Det blir mest troligt den sista versionen för 3GS också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag hoppas sannerligen att 4.3 kommer så fort som möjligt så min iPhone blir frisk igen, den dog med 4.2.1:an. Eller så gillar den inte Telia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den har dött så hjälper knappast en ny mjukvara. Lämna in den och få den lagad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den har dött så hjälper knappast en ny mjukvara. Lämna in den och få den lagad.

 

Det var nog jag som var lite väl drastisk i mitt förra inlägg. Saken är den att jag har fått stått ut med en obrukbar telefon pga. usel 3G uppkoppling sedan november förra året när iOS 4.2.1 dök upp.

 

Jag vet inte på vem/vad jag ska skylla på, mjukvaran eller operatören (Telia)?. Jag gissar själv på att problemet ligger hos Telia eftersom telefonen helt plötsligt för ett par dagar sedan fungerade helt oklandrigt i en hel vecka för att sedan dö ut igen med en massa timeouts. Jag har ett stort hopp nu på 4.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Det var nog jag som var lite väl drastisk i mitt förra inlägg. Saken är den att jag har fått stått ut med en obrukbar telefon pga. usel 3G uppkoppling sedan november förra året när iOS 4.2.1 dök upp.

 

Jag vet inte på vem/vad jag ska skylla på, mjukvaran eller operatören (Telia)?. Jag gissar själv på att problemet ligger hos Telia eftersom telefonen helt plötsligt för ett par dagar sedan fungerade helt oklandrigt i en hel vecka för att sedan dö ut igen med en massa timeouts. Jag har ett stort hopp nu på 4.3.

 

Felet ligger hos Telia, samma problem har även varit i ett par andra länder, och där har operatörerna uppdaterat sina basstationer/sändare med ny mjukvara etc.

 

Så det är bara att vänta på att Telia sätter igång med det på allvar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma skit problem.

 

Men telia kommer väl aldrig lösa problemet? Isf är det väl ljusår bort.

Har ringt dom 2ggr senast i fredags 25/2 då fick jag precis samma svar som första gången (som var för ett par veckor sedan)

"Ne vi har inga driftproblem för tillfället, det borde funka för dig. Prova starta om, Lämna in den hos närmsta telia butikblalblalba"

Jag hänvisade till diverse forum att andra människor har samma problem men då la supporten döv örat till som dom på telia får lära sig hur man gör

första dagen på jobbet av deras förmodligen sura receptionist.

 

Så jag ber nu till högre makter att 4.3 kan röra om under skalet på min telefon och att det släpps i kväll eller imorgon bitti! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 4.3 släpps den 11 mars, datumet är nu officiellt från Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Jag har precis samma skit problem.

 

Men telia kommer väl aldrig lösa problemet? Isf är det väl ljusår bort.

Har ringt dom 2ggr senast i fredags 25/2 då fick jag precis samma svar som första gången (som var för ett par veckor sedan)

"Ne vi har inga driftproblem för tillfället, det borde funka för dig. Prova starta om, Lämna in den hos närmsta telia butikblalblalba"

Jag hänvisade till diverse forum att andra människor har samma problem men då la supporten döv örat till som dom på telia får lära sig hur man gör

första dagen på jobbet av deras förmodligen sura receptionist.

 

Så jag ber nu till högre makter att 4.3 kan röra om under skalet på min telefon och att det släpps i kväll eller imorgon bitti! :)

 

 

Det är felanmält till Telia, och dem (säger sig) ha skickat det vidare med "prioritet" (ja, 3 månaders fel, och inget har dem gjort för att laga det....).

 

Har för mig det var i Tyskland dem löste problemet på några veckor då det uppkom,genom en mjukvaruuppdatering av basstationerna/masterna...

 

Men somvi alla vet, Telia är ju inte alltid dem snabbaste på att laga saker.

 

från: https://forum.macworld.se/topic/127925-problem-med-internet-oever-3g-med-iphone-4-efter-42-update

 

 

Enligt Telia Kundservice:

 

 

"

Skickat 20 januari 2011 klockan 11:32

 

Jag har ännu inte fått något besked om vad det är som kan tänkas orsaka de problem ni beskriver men min felanmälan ligger nu hos mina kollegor ansvariga för terminaler som förhoppningsvis kan hitta vad som orsakar problem för just iPhone.

 

Som tidigare skrivet, mer information kommer i denna tråd så fort vi vet mer.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

telia.se

teliaiphoneblog.se

facebook.com/?ref=logo#!/teliasverige?ref=ts" "

Skickat 27 januari 2011 klockan 11:09

 

Felanmälan är givetvis skickat vidare med hög prioritet och är sedan en tid tillbaka lyft ytterligare en nivå inom vår support.

 

Jag ringde precis till min 2nd line support för att få senaste info men de väntar i sin tur på information från kollegorna som ansvarar för terminaler. Kollegan jag pratade med skulle skicka en blänkare till ägaren av ärendet, vilket förhoppningsvis gör att vi får tag på mer information inom kort.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

telia.se

teliaiphoneblog.se

facebook.com/?ref=logo#!/teliasverige?ref=ts"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...