Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"Måste-ha" appar till iPad?

Luciano

Recommended Posts

Ska köpa mig en iPad nu i veckan och jag tänkte bara höra vilka appar och spel som är värda en peng. Jag skriver mycket, så Pages är ett självklart val.

Vad har ni andra iPad-ägare för roliga spel och appar?

Du skall köpa iPad?

Du är medeveten om att ca 1 dag 3 timmar 46 minuter så kommer Apple att presentera iPad 2!?

Den kommer släppas i USA, och lär inte komma till Sverige på ett bra tag, men ja, jag är fullt medveten om detta.

+ att jag inte förstår varför en tablet ska ha kamera? Även om 2:an hade funnits i Sverige hade jag tvekat.

Måste-ha-appar: Har nämnt det oftare än mitt namn: Goodreader och icab mobile. Friendly = Facebook, Zumocast = streama från datorn, Photogen = Mixtra med dina bilder, Photo fx Ultra = Effecter till bilderna, Clink = skickar webbsidan från datorn eller iphone till din ipad, clipboard tool = sparar all text du kopierar på din iPad i en databas, Artstudio = Photoshop i mini format, Appshopper = Få reda på nya appar och sådana som minskat i pris, Photo manager Pro = Sorterar dina bilder på ditt sätt. Det var några :P

kennylorentzon

Hejsan,

Mina favoriter är:

tv.nu

Twitter for iPhone

Pages

Angry Birds

Blocket

Beejive IM

Evernote

Mvh

Kenny

Den kommer släppas i USA, och lär inte komma till Sverige på ett bra tag, men ja, jag är fullt medveten om detta.

+ att jag inte förstår varför en tablet ska ha kamera? Även om 2:an hade funnits i Sverige hade jag tvekat.

Ja, den kommer först till USA. Fast att iPad lanserades först i USA så hade många svenskar en iPad fast att det tog ända tills slutet av 2010 innan iPad lanserades i Sverige. Många svenskar som vill ha iPad 2 kommer ha den långt innan den kommer till Svedala...

iPad 2 kommer att vara betydligt snabbare än iPad och om iPad 2 kommer med kamera vad har det för betydelse? iPad 2 kommer ligga i samma prisnivå som iPad! Så att köpa en iPad nu måste vara väldigt korkat enligt min mening.

Ambassadeur5000

Ja, den kommer först till USA. Fast att iPad lanserades först i USA så hade många svenskar en iPad fast att det tog ända tills slutet av 2010 innan iPad lanserades i Sverige. Många svenskar som vill ha iPad 2 kommer ha den långt innan den kommer till Svedala...

iPad 2 kommer att vara betydligt snabbare än iPad och om iPad 2 kommer med kamera vad har det för betydelse? iPad 2 kommer ligga i samma prisnivå som iPad! Så att köpa en iPad nu måste vara väldigt korkat enligt min mening.

Det var ju inte det sam var frågan!!!

En bra app, om man gillar radio är TuneIn. 7kr

Ingen av er vet om den släpps tidigare i USA eller att den faktiskt kommer att vara snabbare. Förmodligen, men det är bara era spekulationer. Det är få som vet det just nu.

Så sluta tjafsa och vänta tills imorgon istället, så får vi alla veta.

Ingen av er vet om den släpps tidigare i USA eller att den faktiskt kommer att vara snabbare. Förmodligen, men det är bara era spekulationer. Det är få som vet det just nu.

Så sluta tjafsa och vänta tills imorgon istället, så får vi alla veta.

Jahapp, då hade man rätt alltså . ..

• 4 months later...

Jag ska skaffa iPad i höst och jag vill ha tips på unika appar som bara finns på Amerikanska iTunes. Jag köpte presentkort för den amerikanska igår för jag inte ska få ångest så vill jag gärna ha tips på appar så inte behöver känna ångersten.

Jag ska skaffa iPad i höst och jag vill ha tips på unika appar som bara finns på Amerikanska iTunes. Jag köpte presentkort för den amerikanska igår för jag inte ska få ångest så vill jag gärna ha tips på appar så inte behöver känna ångersten.

Sorry de flesta appar av varde finns redan pa den vast europeiska marknaden. Sedan finns det givetvis ett gang resturang appar etc som bara ar sokbart for staterna. Men knappast ngn poang om du bor i Sverige. Ett Am iTunes konto ar "bara" fordelaktigt for att kopa filmer eller tv serier. En annan bonus med ett amerikanskt konto ar dock att det gar att tanka hem kopt musik fran iTunes om och om igen. For europa fungerar det bara for appar just nu.

• 3 weeks later...

Några få men varma tips:

• Angry Birds (sjukt bra på iPad)

• WeatherPro (bästa väderappen, obs välj iPad-versionen!)

• TeamViewer (suverän fjärrassistans av andra datorer)

vikengunnar

några appar som är riktigt bra:

- newpapers for iPad (en sida med massor av dags/kvällstidningar, du markerar favoriter)

- blue fire reader (för att kunna läsa e-böcker som du lånar gratis på eLib)

- can knockdown (sjukt beroendeframkallande spel - det är för både iPad/iPhone)

- shazam for iPad (ta reda på vad just den låten heter som spelas nu - finns för iPhone oxå)

yeahbaby.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...