Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Delning i publika nätverk

Thian

Recommended Posts

Hej Allihopa! Har försökt hitta svar på denna fråga genom att söka men utan lycka.

Det är så att jag befinner mig på ett hotell med ett publikt nätverk med min Macbook. Och det har dykt upp en annan Macbook under fliken "delat" i Finder.

Går det att stänga av delning ? vill inte synas under delat hos de andra datorerna i detta nätverk och vill heller inte se någon annan där.

Och min andra fråga; kan man komma in i min dator på något sätt via denna delning ?

Tack på förhand.

Börja med att titta under Systeminställningar > Delning. Är brandväggen igång?

Slog igång den igårkväll. Men jag surfade ett par dagar utan brandväggen igång.

Nu är jag hemma från hotellvistelsen. Är det okej att ha brandväggen avstängd på sitt vanliga trådlösa ? eller bör man ha den igång hela tiden ?

Varje gång jag startar tex iTunes måste jag tillåta den. Har försökt lägga till den i listan över godkända applikationer, men jag måste ändå godkänna varje gång.

Nu är jag hemma från hotellvistelsen. Är det okej att ha brandväggen avstängd på sitt vanliga trådlösa ? eller bör man ha den igång hela tiden ?

Varje gång jag startar tex iTunes måste jag tillåta den. Har försökt lägga till den i listan över godkända applikationer, men jag måste ändå godkänna varje gång.

Det räcker med brandvägg i routern. JAg använder aldrig brandväggen i mac os.

Det räcker med brandvägg i routern. JAg använder aldrig brandväggen i mac os.

Okej. Gott, och det finns alltid en brandvägg i routern ?

Okej. Gott, och det finns alltid en brandvägg i routern ?

Jag vet tyvärr inte hur alla routrar på marknaden fungerar ;)

Jag vet tyvärr inte hur alla routrar på marknaden fungerar ;)

Haha, nä det är klart :)

Har en väldigt vanlig Netgear-router, så det lär väl finnas en brandväggen i den.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...