Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Publicera på App Store


CarlG

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har gjort en iPhone app som jag gärna vill lägga ut på App Store.

Vad är nästa steg för att komma vidare? Jag vill om möjligt ta 7kr för appen.

 

/ Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har kommit så långt att du har en färdig app borde du väl veta hur du gör för att publicera? :P

 

Du måste i alla fall gå med i iOS Developer Program, kostar 99 dollar per år.

 

http://developer.apple.com/programs/which-program/

 

Som medlem kan du ta hur mycket betalt du vill för dina appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste registera ett developeraccount hos apple om du inte redan gjort det, sedan betala 99 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa så långt har jag fattat, men hur fungerar det om man vill ta betalt måste man då välja att registrera som företag?

en fråga till, läste någonstans att man var tvungen att starta ett nytt Apple ID och att man inte skulle använda sig av sitt befintliga stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa så långt har jag fattat, men hur fungerar det om man vill ta betalt måste man då välja att registrera som företag?

en fråga till, läste någonstans att man var tvungen att starta ett nytt Apple ID och att man inte skulle använda sig av sitt befintliga stämmer det?

Nej du kan regga som privatperson. Du kan använda samma Apple ID som innan.

När du registrerat dig och betalat så finns det guider som hjälper dig med de olika steg som måste genomföras.

T.ex. så måste du registrera de konton som pengar ska betalas in på.

 

För den specifika appen du skall skicka in till App-store så finns det också check-listor som kan vara bra att fixa. Ikoner för olika skärmstorlekar är bra att ha osv.

  • Application Name
  • Application Description
  • Primary and Secondary Category
  • Subcategories
  • Copyright

  • App Rating
  • Keywords
  • SKU Number
  • Application URL
  • Screen shots

  • Support URL
  • Support Email Address
  • (End User License Agreement)
  • Pricing, Available Date, Territories
  • Large App Icon 512 x 512

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack, men ni är säkra nu då på att man kan registrerar sig som privatperson och ändå ta betalt för appsen? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack, men ni är säkra nu då på att man kan registrerar sig som privatperson och ändå ta betalt för appsen? :P

 

Mer än bombsäker.

100.00000000000000000000000000000000000000000000000%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer än bombsäker.

100.00000000000000000000000000000000000000000000000%

 

okej tack så mycket! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(En liten försiktighet bör dock iakttagas. Om du säljer i andra länder än Sverige, måste du betala skatt i dessa länder. Det kan t.ex. vara ganska knepigt att skattedeklarera i Japan, då de kräver fysiska papper på nästan allt. Om du inte deklarerar så kommer du förmodligen sköntaxeras för respektive land. I de allra flesta fall kanske det inte gör något, men har man stora inkomster så kan det bli en del ...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack för tippset, Har försökt att registrerar mig men när jag ska klicka add to cart kommer det bara upp "Page not found"

Vad ska jag göra :( (Har försökt på flera datorer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack för tippset, Har försökt att registrerar mig men när jag ska klicka add to cart kommer det bara upp "Page not found"

Vad ska jag göra :( (Har försökt på flera datorer)

Börjar du här först?

http://developer.apple.com/programs/start/register/create.php

 

efter man är registrerad gratis kan man köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, har gjort allt sådant det är bara sista steget som felar när man ska klicka Add to Cart, då öppnas en ny sida med Apple Store och det är

då det kommer upp Page not found :( Vill verkligen få ut min App!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, har gjort allt sådant det är bara sista steget som felar när man ska klicka Add to Cart, då öppnas en ny sida med Apple Store och det är

då det kommer upp Page not found :( Vill verkligen få ut min App!!!

 

Jag har samma problem... Oerhört frustrerande!

 

Testade att registrera ett Amerikansk konto, då funkar de och man får ''programmet'' i sin kundvagn.

 

Någon som har någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem... Oerhört frustrerande!

 

Testade att registrera ett Amerikansk konto, då funkar de och man får ''programmet'' i sin kundvagn.

 

Någon som har någon lösning?

har mailat till Apple hoppas dom svarar!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!!, Det fungerar nu! Gjorde precis som det stod och fick en mail med en aktiverings kod men när jag klickar på koden så blir det något fel och det fungerar inte står typ att dom inte kunde hitta mitt konto eller något sådant :( Man blir så arg nu när man har betalt å allt så fungerar det inte ååå :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dundercalle

Att ta betalt som privatperson är nästan lite dumt om du frågar mig. Tänk på att du inte får mer än 4kr per app, max.

Men om du tar betalt som företag får du 4kr per app själv, och typ 2kr som företaget ska använda. Detta är då beräknat på en app som kostar 7kr.

Jag har letat runt lite i detta nämligen, hittade en bra tråd på ett forum som beskrev precis hur det stod till.

Mitt råd är att googla!

 

GLHF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!!, Det fungerar nu! Gjorde precis som det stod och fick en mail med en aktiverings kod men när jag klickar på koden så blir det något fel och det fungerar inte står typ att dom inte kunde hitta mitt konto eller något sådant :( Man blir så arg nu när man har betalt å allt så fungerar det inte ååå :(

 

 

Du har inga svenska tecken i adress eller namn?, tyvärr så blir det strul då.. du får ringa apple så löser dom det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr svenska tecken i efternamnet, fick en blankett från apple jag skulle skriva i och faxa till dom. Har gjort detta nu och då var det tydligen bara att vänta på ett nytt mail med någon ny registrerings kod som skulle fungera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...