Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn accpterar inte mina inloggningsuppgifter!


Mr.Lee

Rekommendera Poster

Det är så att jag köpter en ny Macbook Pro för ca en månad sen (jag vet att jag borde väntat på den nya men jag glömde bort att det va starka rykten att den skulle komma)

 

Och nu i fredags stängde jag av datorn och förflyttade den mellan två hus i en datorväska. Sen när jag satte på den och den frågade efter mina inloggninsuppgifter så acceterade den inte dem och jag kan därför inte logga in. Jag vet inte om nåt kan ha hänt efter att den blev nerkyld i väskan då jag gick ute i kylan med den.

 

Jag har återställt lösenord med skivan men det ändrar inte lösenordet vid inloggning, jag har även installerat om Snow Leopard men som jag läste igår så är det automatiskt att datorn arkiverar och installerar och sparar användare, dokument och liknande och då sparas ju inloggningsuppgifterna.

 

jag vet ju mitt lösenord, men kanske har jag missat nåt med användarnamnet så jag undrar vad standard användarnamnet blir när man startar upp datorn för första gången.

Om jag heter Petter Hansson så heter ju datorn "Petter Hanssons MacBook Pro", men vad blir det automatiska användarnamnet?

 

Jag har slut på idéer och vet inte vad jag ska göra så jag är väldigt tacksam för svar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES :)

 

Ringde Apple support och allt löste sig.

Det visade sig att jag varit så oerhört dum och skrivit in fel användarnamn.

 

Nue jag sjukt glad att jag kan använda min Mac igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...