Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto signatur på bilder?


Johan_angeflo

Rekommendera Poster

Johan_angeflo

En kort fråga om Iphoto, när man laddar in bilder från sin systemkamera. Går de sätta någon form av signatur på bilderna man slänger in? fotar rätt mycket men dryfgt att gå in i Photoshop och smacka på en signatur på alla hundra bilder man tagit..

Finns de någon sådan lösning så datorn automatiskt sätter en signatur på bilder som matas in i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Om jag får tolka dig bokstavligt, så kommer det finnas en liten funktion i kommande uppdatering av Mac OS X Lion, http://www.9to5mac.com/54071/lions-signature-capture-in-preview-photographs-your-written-signature-to-put-in-pdfs där signaturer kan tas med i foton och export till PDF. Förmodligen avser du "vattenmärke"? Men det var länge sedan jag hade PhotoShop och kan inte hjälpa dig med det så mycket. På den tiden (kring 97) fanns dock något som gjorde att man kunde skripta och automatisera foton och med detta i åtanke hade jag på den tiden gjort ett skript som tog och klistrade in ett lager automatiskt på alla bilder, med en vattenstämpel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan_angeflo

jo om man fotar en hel del bilder, om man på något enkelt sätt kunde få sin egen signatur på bilderna. Tänkte som (fotograf: mitt namn.)

i något av hörnen på bilden.

(Om jag får tolka dig bokstavligt, så kommer det finnas en liten funktion i kommande uppdatering av Mac OS X Lion, http://www.9to5mac.c...-to-put-in-pdfs där signaturer kan tas med i foton och export till PDF. Förmodligen avser du "vattenmärke"? Men det var länge sedan jag hade PhotoShop och kan inte hjälpa dig med det så mycket. På den tiden (kring 97) fanns dock något som gjorde att man kunde skripta och automatisera foton och med detta i åtanke hade jag på den tiden gjort ett skript som tog och klistrade in ett lager automatiskt på alla bilder, med en vattenstämpel.)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller iPhoto vet jag inte, men både Pixelmator och Acorn har stöd för vattenmärkning av bilder genom Automator-tjänster, fungerar riktigt smidigt. Vet inte om Photoshop har liknande funktioner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan_angeflo

låter ju riktigt lovande med dom prog. Tnx :)

Vad gäller iPhoto vet jag inte, men både Pixelmator och Acorn har stöd för vattenmärkning av bilder genom Automator-tjänster, fungerar riktigt smidigt. Vet inte om Photoshop har liknande funktioner...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...