Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med att hitta lämplig bärbar Mac


d00ape

Rekommendera Poster

Trodde aldrig att det skulle ske men jag står i kast med att köpa min första Mac och skulle behöva tips om vilken jag skall köpa.

Mina syften med den är:

* Utveckla IPhone-appar

* Det skall vara en bärbar då jag ändå funderat på en sådan för husbehov.

 

Tips på var jag köper en hyfsat bra i prisklassen max 10.000 vore kanon att få.

 

Är det Mac OS X som gäller? Jag är utvecklare så det skall nog inte vara några problem att komma igång med XCode. Vill dock inte göra någon blunder i valet av dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde aldrig att det skulle ske men jag står i kast med att köpa min första Mac och skulle behöva tips om vilken jag skall köpa.

Mina syften med den är:

* Utveckla IPhone-appar

* Det skall vara en bärbar då jag ändå funderat på en sådan för husbehov.

 

Tips på var jag köper en hyfsat bra i prisklassen max 10.000 vore kanon att få.

 

Är det Mac OS X som gäller? Jag är utvecklare så det skall nog inte vara några problem att komma igång med XCode. Vill dock inte göra någon blunder i valet av dator.

 

För att kunna använda iPhone SDK är du ändå tvungen att köra Mac med minst OSX Leopard.

För att du ska kunna få bättre hjälp med valet av dator måste du nog vara lite med specifik med dina främsta användningsområden.

De Macar som ligger under 10'000 i grundutförande är Macbook (budgetvarianten med plastunibody), Macbook Air (supertunna datorn med flashdisk utan Superdrive), Mac Mini (minstingen av stationära som många använder till mediadator/htpc).

 

Jag skulle rekommendera Macbook Air. Den är grymt tunn och snygg och är dessutom t.om. snabbare än många andra Macar inom vissa moment då den använder flashlagring. Programmen startar t.ex. mycket snabbare och den går från viloläge till aktiv blixtsnabbt.

 

Du gör helt rätt som väljer Mac. Med datorn följer med den underbara hårdvaran underbart integrerad mjukvara och program som tillsammans gör att du troligtvis aldrig kommer gå tillbaka till Windows igen. :)

Läs mer på Apples hemsida för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...