Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykte: MobileMe på väg bli gratis


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag betalade i januari, lite surt. Tjänsten är alldeles för dyr. Men bra ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir gratis, blir det garanterat reklamfinansierat på något sätt.

Frågan är bara hur det kommer se ut?

Om reklam visas i e-posten så faller MobileMe bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir gratis, blir det garanterat reklamfinansierat på något sätt.

Frågan är bara hur det kommer se ut?

Om reklam visas i e-posten så faller MobileMe bort.

 

nej det blir inte reklamfinanserat tror jag, det drar ned för mycket på användarupplevelsen och det är en av apples stora fördelar om man jämför med konkurrenterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngnstans på nätet ... "According to 9to5Mac MobileMe sales haven’t stopped instead they surmise that Apple is simply moving MobileMe subscriptions to online ordering only. However, as they pointed out you can only join MobileMe under a 60-day trail. Paying for it isn’t currently possible and you cannot currently order the boxed version." To iterate, paying for it isn’t currently possible. How could it be otherwise than offer it as free?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk betalat för den idag, vad är då meningen med att ta bort den och göra den gratis?

 

Annat är det om någon kommit med liknade tjänst som idag är gratis eller betydligt billigare. Jag kör med Google Aps och på så sätt synkar jag det som är viktigt för mig dvs. mail, kontakter och kalender. Sen finns det säkert saker som Mobile Me är bättre på eller rent av har som inte google har men då kommer man till frågan om de är värda att betala för, det är ju upp till den som ska ha det att att göra. Jag har inte kommit fram till det än. Jag gillar iWeb och skulle gärna köra en blogg vi den men då man måste ha mobile me (smart av Apple) för att kunna aktivera kommentarer så får man se efter annat.

 

Jag hoppas Google utökar med lite mer funktioner snart men jag har inte bråttom egentligen så jag väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det blir inte reklamfinanserat tror jag, det drar ned för mycket på användarupplevelsen och det är en av apples stora fördelar om man jämför med konkurrenterna.

 

Man hittar säkert ett sätt att koppla in iAd i systemet. Det är ju inte så att apparna i iPhone är reklamfria, och systemet de använder för att visa reklam är Apples eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte om det inte gick att köpa så testar jag.. Men jag var tvungen att ange mitt kontokortsnummer. Ja inte dras pengarna nu men om 60 dagar så kan inte jag se annat än att det tras pengar från kontot... Å innan dess om inte det kommande eventet säger annat så kommer då jag avaktivera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk betalat för den idag, vad är då meningen med att ta bort den och göra den gratis?/.../
Kan inte svara på en fråga som nog ingen mer än Apple kan svara på. Däremot kan man observera att "nya" MobileMe kan innehålla betydligt mer än det som är känt idag. Jo, jag kör Google för nästan allt som erbjuds idag, och Dropbox då för filer i molnet. Kanske finns något mer som jag inte tänkt på. Och nej, jag har inte MobileMe. Om flertalet spekulationer om att Apple förbereder en längre tids övergång till molnet, så kan fler "funktioner" eller "finesser" eller hur man vill se det, väntas i en lansering i framtiden. Idén om en utvidgning kring "back to my Mac" har föreslagits. I princip skulle du då i framtiden kunna köra alla dina saker på valfri Mac. Du loggar in och får tillgång till dina dokument osv. Idag finns redan liknande lösningar i t.ex. virtuella skrivbord, Citrix med mera. I konsumentledet är det dock inte alltid närvarande, främst p.g.a. de höga priser man sätter på sådana produkter. Nåja, jag ser fram emot 1/2 mars då väl. Ågot borde sägas? Kanske ... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...