Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stendöd iPhone


roccan

Rekommendera Poster

Min iPhone 3Gs 32 gär stendöd. Kopplade den till laddaren i bilen och den verkade dra ur batteriet direkt. Först visade den att jag skulle stoppa i en laddare igen och det gjorde jag (var ute och körde så det var enda laddaren jag hade) och då blev den helt svart och stendöd. Har provat att ladda, trycka ned start+home - knapparna länge, kopplat den till datorn och startat om datorn. Inget händer. iTunes hittar den inte. Detta är faktiskt riktigt dåligt Applesuperirriterad.gif. Någon som har någon idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det en apple laddare eller en tredjepartsladdare du använde i bilen?

För det kan mycket väl vara så att om det var en tredjepartsladdare så kan den ha pajjat telefonen genom kortslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som om det var kortslutning i billaddaren på något sätt...

 

Sen kan jag inte riktigt se hur det skulle vara Apples fel? Om du nu såg att batteriet laddades ur så fort när du satte i billaddaren, varför satte du i den igen istället för att vänta och ta laddaren hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde tyvärr inte vänta med att ladda den. Har köpt laddaren på ONOFF och det var ett iPhone tillbehör. Har laddat med den laddaren många gånger förr och detta har aldrig hänt förut. Har tittat runt lite på nätet och sett att detta även hänt med Apples egen laddare som följer med telefonen. Jag tror att Apple har ett generalfel som behöver lösas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det blir kortslutning i ett iPhonetillbehör som (gissar jag) inte är Apples egna utan tredjepart kan ju hända liksom att det kan hända med Apples egna. Min fråga är fortfarande hur det kan vara Apples fel OM det nu är ett tredjepartstillbehör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att jag inte kan skylla på Apple för en laddare (om det nu är laddarens fel) om det inte är deras men alla andra som använt apples egna laddare och samma sak händer. Men apple kanske inte har något med sina laddare att göra? Jag blir hur som helst inte hjälpt i om det går att få igång den på något annat vis än att lämna in den för reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att ladda den med orginalladdaren? Låt den ligga en stund och testa sen...kan funka med lite tur. Funkar inte det så är det reparation som gäller gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone 3Gs 32 gär stendöd. Kopplade den till laddaren i bilen och den verkade dra ur batteriet direkt. Först visade den att jag skulle stoppa i en laddare igen och det gjorde jag (var ute och körde så det var enda laddaren jag hade) och då blev den helt svart och stendöd. Har provat att ladda, trycka ned start+home - knapparna länge, kopplat den till datorn och startat om datorn. Inget händer. iTunes hittar den inte. Detta är faktiskt riktigt dåligt Applesuperirriterad.gif. Någon som har någon idé.

 

Exakt samma hände med min farsas iphone 3gs och det beror tyvärr på laddaren.

farsan lämnade in telefonen till en kille på http://iphonefix.se/ super bra service och superkunnig på allt som har med ipad,Iphone,Ipod att göra!

 

kostar en liten slant men e helt klart värt d.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...