Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Komma in i en iPhone låst till AT&T?


Håkan Walther

Rekommendera Poster

Håkan Walther

Jag ber om ursäkt om jag startar ett ämne som tagits upp tidigare, och som jag faktiskt frågat om i en annan tråd, men jag börjar bli desperat.

 

Jag skulle jailbreaka en iPhone 3Gs åt en kompis, som hon köpt på nätet och som ursprungligen kommer från USA, alltså med största säkerhet ursprungligen låst till AT&T. Den var jailbreakad när hon köpte den, men efter att ha råkat uppgradera till iOS 4.0 så försvann jailbreaket. Efter att ha laddat ner Greenpoison, som tydligen skulle vara bäst, så stod det att man ska göra en komplett återställning innan man jailbreakar, vilket jag gjorde i iTunes. Då fick jag dessvärre version 4.2.1 av iOS. Efter att ha jailbreakat med Greenpoison kommer jag fortfarande inte in i telefonen, eftersom den måste aktiveras i iTunes, och där står det bara att det är ett ogiltigt SIM-kort i telefonen, förmodligen för att den vill ha ett SIM-kort från AT&T. Alltså kan jag inte komma åt Cydia och låsa upp telefonen så min kompis kan använda sitt svenska SIM-kort. Jag har sökt information med ljus och lykta, men det är en djungel av information. Jag har även provat att återställa telefonen till en tidigare version av iOS, enligt en guide här på MacWorld Forum, men den kopplar ändå upp sig mot Apple och säger att telefonen inte får nedgraderas till en tidigare version, inte ens till 4.0 som det var när jag började. Det står en massa om s k "Baseband" etc, men frågan är om det hjälper mig eftersom jag är utelåst från telefonen, trots att den är jailbreakad.

 

Om någon har information som kan hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt för mig att du inte kan låsa upp telefonen, utan den är och förblir låst till AT&T.

Men jag kan ju minnas fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Fast den var ju upplåst när hon köpte den. Det var ju först när hon uppgraderade iOS som den blev låst igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den var ju upplåst när hon köpte den. Det var ju först när hon uppgraderade iOS som den blev låst igen.

 

Ja? Upplåsningen försvann då och finns inte mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Så det är alltså omöjligt, utan att åka till USA och stoppa in ett SIM-kort från AT&T och aktivera i iTunes, att åter låsa upp telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova senaste redsnow.

 

Ha för vana att aldrig under några som helst omständigheter uppdatera till apples firmware om du måste låsa upp.

Man bör använda pwnagetool om man vill undvika strul med upplåsning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Radiozo: Finns det någon bra guide någonstans som förklarar steg för steg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning. Kolla på iclarified.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Det funkade !!!

 

Tack Radiozo, jag Googlade på Pwnagetool och hittade den senaste versionen. Den frågade om jag hade ett SIM-kort som funkar med telefonen och jag svarade nej. Då skapade den automatiskt en ny återskapsfil som jag kunde använda och vipps så kom jag in i telefonen och kunde låsa upp operatörslåset via Cydia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...