Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur pass krävande program klarar nya 13" MBP av?


Stuwik

Rekommendera Poster

Jag har länge velat investera i en mac eftersom min gamla laptop börjar bli outhärdlig och jag kan inte syssla med det jag vill längre. Jag vill spela många olika spel, och framförallt sitta med krävande program som photoshop, premier pro och after effects bl a. Samtidigt har jag en tajt budget då jag är "fattig" student. (Studentrabatt är dock ett plus!)

 

Jag undrar alltså om jag klarar mig med den nya 13" macbook pro till dessa krav ovan? Grafiken spelar ingen större roll i ett spel, den kan jag sänka, men programmen kan ju inte sänkas. Visserligen skulle en 15" MBP sitta fint, med dedikerad grafik och allt, men de extra tusenlapparna skulle betyda många månader till av sparande.

 

Kort sagt; pallar 13" MBP för sådana krävande program som PS och AE? Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge velat investera i en mac eftersom min gamla laptop börjar bli outhärdlig och jag kan inte syssla med det jag vill längre. Jag vill spela många olika spel, och framförallt sitta med krävande program som photoshop, premier pro och after effects bl a. Samtidigt har jag en tajt budget då jag är "fattig" student. (Studentrabatt är dock ett plus!)

 

Jag undrar alltså om jag klarar mig med den nya 13" macbook pro till dessa krav ovan? Grafiken spelar ingen större roll i ett spel, den kan jag sänka, men programmen kan ju inte sänkas. Visserligen skulle en 15" MBP sitta fint, med dedikerad grafik och allt, men de extra tusenlapparna skulle betyda många månader till av sparande.

 

Kort sagt; pallar 13" MBP för sådana krävande program som PS och AE? Tack för svar!

 

Och hur mycket kraftfullare och bättre är i7 jämfört med i5 undrar jag... värt 2.500kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser