Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pdf-hjälp till iPad!


Album

Rekommendera Poster

God kväll!

 

Det är så jag har fått låna en iPad. Jag har köpt en ebook i pdformat. Jag skulle vilja få att funka med iBooks. Om man föröver den från iTunes så kommer den till iBooks men då funkar dne inte som jag vill. Jag vill kunna få så att när man ska bläddra sidor att papperseffekten kommer. Hur gör man detta? Jag skulle vilja ha hjälp med att så snart som möjligt för jag ska åka iväg och skulle kunna då läsa boken påvägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår din önskan rätt så vill du att bladen skall ha effekten av att se ut som att man vänder de när man drar med fingret åt höger eller vänster? Apple har (ännu) inte implementerat detta för PDF-filer i iBooks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår din önskan rätt så vill du att bladen skall ha effekten av att se ut som att man vänder de när man drar med fingret åt höger eller vänster? Apple har (ännu) inte implementerat detta för PDF-filer i iBooks.

 

Japp, men jag hört att det ska funka? Det ska funka på pages att göra så men det funkar inte heller. Jag lyckades få till Calibre men texten blev inte anpassad för iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatet ".epub" kan visas i iBooks med en slags "bläddringseffekt". Mer än så känner jag inte till. Kanske gör din källa det? Har inte heller sett att Apple har presenterat någon sådant -- ännu. Varför är det viktigt med denna effekt? Går det inte bra att läsa ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatet ".epub" kan visas i iBooks med en slags "bläddringseffekt". Mer än så känner jag inte till. Kanske gör din källa det? Har inte heller sett att Apple har presenterat någon sådant -- ännu. Varför är det viktigt med denna effekt? Går det inte bra att läsa ändå?

 

http://calibre-ebook.com/

 

Jag tycker att det känn som att det är bäst att läsa om den är i iBooks i epub. Men jag hittade detta program men jag får inte upplösningen att passa till iPad och sen får jag texten Tack för att du handlt den här boken bla bla All kopieing, utöver ditt privata bruk är förbjuden mitt i ett stycke på varje sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...