Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Usel bild med minidisplay VGA


fred6633

Rekommendera Poster

Nej, det gjorde han inte. Han skrev att skärmen i TVn hade 1366x768 pixlar och att din TV BORDE ta emot en sådan signal. Men vad din TV BORDE göra och vad den verkligen GÖR kan tyvärr vara två helt skilda saker.

 

Vad står det i manualen till din TV att den ska ha för signal? (Det framgår nämligen inte av Polkens länk).

 

I handboken till TV:n står det att den klarar 640 x 480 x 60 (vga) och 1024 x 768 x 60 (XGA).

 

Manualen som medföljde avser dock LT-32R70BU/SU. Min TV heter LT-32R71BU/SU (71 i stället för 70.) Jag har själv konstaterat att 1280 x 768 fungerar bättre än 1024 x 768.

 

Här är en länk med tekniks info. http://www.jvc.se/product.php?id=LT-32R71BU&catid=100095⊂=feature#product-tabs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis testat med HDMI-uttaget. Den enda inställningen där jag fick bild var 1080i. Min TV stöder inte 1080p.

 

Jag är helt nöjd med bilden. Ett litet problem dock. Jag har en ca cm svart linje till höger och vänster.

 

Finns det någon mac-inställning eller är det helt och hållet ett TV-problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis testat med HDMI-uttaget. Den enda inställningen där jag fick bild var 1080i. Min TV stöder inte 1080p.

 

Jag är helt nöjd med bilden. Ett litet problem dock. Jag har en ca cm svart linje till höger och vänster.

 

Finns det någon mac-inställning eller är det helt och hållet ett TV-problem?

Det är ett TV-problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett TV-problem.

 

Inte helt och hållet. Jag testade med en annan adapter. I Systeminställningar Bildskärmar fanns det ett reglage "Underscanning", som gick att vrida från av till mer och genom att skjuta mot mer blev det korrekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt och hållet. Jag testade med en annan adapter. I Systeminställningar Bildskärmar fanns det ett reglage "Underscanning", som gick att vrida från av till mer och genom att skjuta mot mer blev det korrekt

 

Jo men då får du också fel upplösning dvs icke pixelmappat och suddigare bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men då får du också fel upplösning dvs icke pixelmappat och suddigare bild.

 

Innan jag vred underscanningsreglaget syntes bara lite grann av Dockan och menyerna syntes inte alls. Bilden svällde också ut båda till vänster och höger. Jag är på jobbet nu och skall testa när jag kommer hem hur mycket suddigare bilden blir när jag vrider reglaget. När jag tittade lite grand på en DivX-film tyckte jag dock att kvaliteten var helt ok.

 

En annan fråga: Det finns två lägen att välja på: 50 hz (PAL) och 60 hz (NTSC). Macen förväljer 60 hz, men jag ändrade till 50 hz, eftersom det är den europeiska standarden. Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad. Vilket bör jag välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...