Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapa SMS från gammal säkerhetskopia?


Stoffe69

Rekommendera Poster

Hej alla.

Kort förklaring

Dumskallen = jag, tog bort en sms konversation idag... mycket lätt att återskapa, dock valde jag att säkerhetskopiera först... dvs vid återskapandet så är ju dom borta från dagens säkerhetskopia

och tar jag den innan så är alla mina spel o dokument + mer borta men då får jag tillbaka sms:en

 

kan man inte få över smsen från den gammla säkerhetskopian till den nya?

Har inte jailbreakat

eller kan man köra åt andra hållet? hämta alla spel med sparningar o köra på den gammla säkerhetskopian?

 

hoppas någon förstår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla SMS sparas i en databas (det är egentligen lika för det flesta sakerna i iphonen.

Om du har en "gammal" säkerhetskopia (den innan du hade tagit bort SMS:n så kan du ta den sms.db som finns i den och lägga in den databasen i den nya säkerhetskopian (glöm inte att säkerhetskopiera den senaste sms.db innan du skriver över den eller tar bort den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur exakt gör jag det på min mac ? tyckte inte att jag kunde hitta nåt när jag letade.

 

lite okunnig så förklara gärna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backupen skall finnas i katalog ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

Sök alla kataloger under detta dir efter sms.db så borde du hitta något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte lite men hittade inget :( d finns bara massa filer som heter 2e369529a3ee617a54fcfd8cb2fd69dcb08eac0d och liknande. inget som slutar på .db el sms. el liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...