Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får man ihop pengar till en ny Mac mini?


iMarc

Rekommendera Poster

Jag säljer bilder på internet och har tjänat totalt 6 cent i Euro måste ha 50 euro för att ta ut dem :(

Skulle inte rekommendera mitt sätt. Panelen.se ger bort pengar för undersökningar. (Ungefär 6 kr vecka. 24kr i månaden blir ett bra tag innan då får en mac mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skaffar ett jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säljer bilder på internet och har tjänat totalt 6 cent i Euro måste ha 50 euro för att ta ut dem :(

Skulle inte rekommendera mitt sätt. Panelen.se ger bort pengar för undersökningar. (Ungefär 6 kr vecka. 24kr i månaden blir ett bra tag innan då får en mac mini.

Ja det var grisigt lite betalt minin kanske hinner försvinna innan jag har råd med en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte jobba så kanske inte en Mac Mini skall ligga överst på priolistan. Men ett tips kan ju vara att sälja av lite prylar hemma på Blocket eller Loppis. Det som är skit i dina ögon är guld i andras. Det finns inget jobb du kan göra? Telefonförsäljare t.ex.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://samlain.se/

 

Du kan säga precis som det är, du vill ha pengar till en ny dator men har inte råd. Du kan också säga att du behöver pengar till ett projekt där en dator ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smsa låna till 72777 du kan snabbt låna 3000 kronor.

 

Upprepa det 3 gånger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smsa låna till 72777 du kan snabbt låna 3000 kronor.

 

Upprepa det 3 gånger :)

 

Sen blir du TV-kändis när du är med i lyxfällan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla runt hemma om du har några prylar stående som du inte behöver, sälj på Tradera, Blocket osv. Jag gjorde en sån rensning, bl.a nån gammal dvd-spelare, ryggsäckar mm, förra hösten och det blev en bra slant. Ofta har man saker man har sparat "Bra-å-ha", men om åren går och man aldrig behöver dom så är det bara att sälja eller kasta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla runt hemma om du har några prylar stående som du inte behöver, sälj på Tradera, Blocket osv. Jag gjorde en sån rensning, bl.a nån gammal dvd-spelare, ryggsäckar mm, förra hösten och det blev en bra slant. Ofta har man saker man har sparat "Bra-å-ha", men om åren går och man aldrig behöver dom så är det bara att sälja eller kasta. :)

När man röjer hemma så blir det tre högar med prylar:

1: En liten hög med saker man ska slänga.

2: En något större hög med saker man vet att man ska behålla och verkligen använda.

3: En jättehög med saker som är för bra för att slängas. (Böcker man redan läst, filmer man redan sett, prylar som fungerar men som man aldrig använder etc etc)

 

Det är hög 3 som man kan/bör sälja.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Tackar för tips! Ska ta och göra ett röjande här hemma och se om det finns att få sålt något :)

 

Satsa på Tradera - det är suveränt att sälja "smågrejor" där, särskilt sånt man själv inte vet vad det är värt. Jag har i ett par omgångar det senaste halvåret städat ur en massa grejor jag i princip tänkt slänga och i stället sålt dem på Tradera. Totalt fick jag in runt 12 000 kronor. Förutom att man kan göra något kul för de pengarna så är det ju även bra och roligt att grejorna kommer till användning istället för att de blir sopor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa på Tradera - det är suveränt att sälja "smågrejor" där, särskilt sånt man själv inte vet vad det är värt.

Instämmer. Börja auktionerna på 1 kr och låt dem löpa 14 dagar. Du kommer att få vad grejorna är värda. Detta utan att själv behöva gissa ett värde med prutmån (A la Blocket).

 

Själv sålde jag ett par HiFi-slutsteg (2 st Sentec monoblock) för några år sedan. Jag trodde de var värda kanske 500 kr styck. Det visade sig att det var en eftertraktad modell så jag fick nästan 7000kr för båda. Tänk om jag lagt ut dem på Blocket för 500kr styck. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt för dig att klara detta jobbet? skala bananer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Får bli en rejäl röjning här hemma då och sen satasa på Tradera! :) Tusen tack

 

Berätta för oss vad du lägger ut, så kan vi hjälpa till och trissa upp priserna på Tradera... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Instämmer. Börja auktionerna på 1 kr och låt dem löpa 14 dagar. Du kommer att få vad grejorna är värda. Detta utan att själv behöva gissa ett värde med prutmån (A la Blocket).

 

Själv sålde jag ett par HiFi-slutsteg (2 st Sentec monoblock) för några år sedan. Jag trodde de var värda kanske 500 kr styck. Det visade sig att det var en eftertraktad modell så jag fick nästan 7000kr för båda. Tänk om jag lagt ut dem på Blocket för 500kr styck. :stjarnsmall:

 

Precis. Ibland kan det även vara bra att köra auktionen något kortare. Traderas egna undersökningar visade ju att lågt utgångspris och relativt kort auktion utan reservationspris var det som gav bäst resultat.

Och visst är det kul att bli överraskad när priserna stiger. Själv röjde jag ett förråd i uthuset för några år sedan och slängde då bla en liten låda med slitna, trasiga och fula leksaksbilar från min barndom. Sen fick jag en impuls, plockade upp lådan och tog hem den igen. Några veckor senare hade de skruttiga bilarna (mestadels av märket Techno) inbringat drygt 4000 kronor. Ingen stor förmögenhet, men det räckte ett "onödigt" objektiv till kameran. Ett ganska bra byte om man betänker att bilarna redan varit halvvägs ned i sopcontainern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sparat en gammal batteridriven trådstyrd SAAB 99 i plåt som är snart 40 år på nacken och som är i fint skick.... :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips för Tradera är att lägga auktionerna så att de går ut strax efter lön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska se om jag har något av värde av att sälja lär nog ta ett tag att gå igenom all gammal skit. Något jag kan komma på nu direkt är ett Technics Kassettdäck (dubbeldäck)RS-TR165, i nyskick och knappt använt, kanske kan inbringa några kronor vad vet jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så kassettdäcket funkar innan du säljer det. Spela upp och snabbspola på båda hållen på båda enheterna.

Saker som blivit stående har en tendens att becka igen. Gummiremmar och gummirullar har en tendens att torka ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...