Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streama från iPhonen


Tompa_01

Rekommendera Poster

Jag och sonen har varsin iPhone4. Samma version av iPhone pgm vara och iTunes.

När han spelar i iPodläge kan han till höger om Nästa låt välja t ex Apple TV, Airport Express högtalare etc. Men inte jag.

Vi har kollat alla inställningar vi kan komma på men icke.

Någon som vet?

Har skärmdumpar om någon vill se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du wifi påslaget i din telefon, det måste vara på och uppkopplad mot samma trådlösa nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om telefonen. Ska fungera då om man är i samma trådlösa nätverk. Dubbelklicka på hem-knappen och svep 2 steg till vänster. Hittar du en AirPlay-ikon där? Testa att stänga av iTunes under tiden. Detta var de tips jag kunde komma på just nu....kommer kanske på fler sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WiFi är alltid på. Allt annat funkar i övrigt.

 

Du skriver att Wifi alltid är på.....är du helt hundra på att det är ditt eget nätverk du är ansluten till då?

Har varit med om folk som trott att de varit anslutna till sitt egna nätverk när de i själva verket har varit grannens nät de varit inne på.

 

Hade t ex en kund som under 2 års tid betalat för en ADSL-tjänst hemma som han inte använt en enda gång. Han var ansluten till grannens nät hela tiden.

Och det roliga är att hans ADSL-modem inte ens var trådlöst, men eftersom att där fanns ett trådlöst nätverk i närheten så trodde han att det var ADSL-modemet som hade det inbyggt.

Han kunde med andra ord sparat en massa pengar under de 2 åren.

 

Off topic...men i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vill kolla sonens skärmdump och avgöra om ni har samma bild? Ge mig en mailadress bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att Wifi alltid är på.....är du helt hundra på att det är ditt eget nätverk du är ansluten till då?

Har varit med om folk som trott att de varit anslutna till sitt egna nätverk när de i själva verket har varit grannens nät de varit inne på.

 

Hade t ex en kund som under 2 års tid betalat för en ADSL-tjänst hemma som han inte använt en enda gång. Han var ansluten till grannens nät hela tiden.

Och det roliga är att hans ADSL-modem inte ens var trådlöst, men eftersom att där fanns ett trådlöst nätverk i närheten så trodde han att det var ADSL-modemet som hade det inbyggt.

Han kunde med andra ord sparat en massa pengar under de 2 åren.

 

Off topic...men i alla fall.

 

Hahaha, stor humor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din iPhone är inte uppkopplad med wifi. Om den är det så ska man se WIFI-symbolen till höger om operatören.

post-34265-089170800 1297249510_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med wifi delen. Om du är den som fick mina skärmdumpar så är min bild plockad idag och inte hemma i nätverket. Där är wifi påkopplat och bilden i övrigt densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med wifi delen. Om du är den som fick mina skärmdumpar så är min bild plockad idag och inte hemma i nätverket. Där är wifi påkopplat och bilden i övrigt densamma.

Jo det var jag som kolla på bilderna.

Är du säker på att din iPhone är kopplad till ditt egna nätverk och inte snappat upp något annat öppet nätverk i närheten?

Har du full nätverksåtkomst med din iPhone när den är kopplad via Wifi. Kan du t.ex. öppna webbsidor? Wifi-symbolen ska alltid visas då du använder wifi. Visas den inte så används troligtvis 3G och då syns också 3G-ikonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är säker på att jag är på rätt nätverk och att det alltid är på. Fattar inte varför han har möjlighet att streama från iPod läget. I Remote appen ser det ju ut på samma sätt som sonen ser i iPod läget. Kan bara inte hitta någon inställning som skiljer oss åt....

Funktionen han har är ju grym :-) dessutom kan han ju spela köpta låtar från iTunes via iPhonen direkt utan sync.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ngn annan som har en klickbar ikon i iPod uppspelningsläget längst ner till höger om "nästa låt" där man kan välja vilken högtalare ansluten till nätverket man vill spela upp på? Symbolen är en fyrkant med en bred vit pil som går underifrån och in i mitten av fyrkanten. Samma symbol som används i appen Remote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ngn annan som har en klickbar ikon i iPod uppspelningsläget längst ner till höger om "nästa låt" där man kan välja vilken högtalare ansluten till nätverket man vill spela upp på? Symbolen är en fyrkant med en bred vit pil som går underifrån och in i mitten av fyrkanten. Samma symbol som används i appen Remote.

Ja jag har det. Fattar inte varför den inte dyker upp för dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat till iOS 4.2 då? Stöd för airPlay (trådlös överföring till airport express och ATV) kommer först i den versionen som din son kanske har uppdaterat till men inte du. Plugga in iPhonen i datorn, öpnna iTunes och välj uppdatera för att få den senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla hjälpsamma.

När jag kom hem igår var ikonen där. Har inte gjort ngt alls. Irriterande mystiskt. Har hela tiden haft senaste versionerna av iphone programvaran och iTunes. Begriper inget. På min fru och dotters iPhone 3G är även senaste version 4.2.1. Där ser det lika "illa" ut. Testade iBamses tips men det hjälpte inte. Kanske 3G inte kan köra AirPlay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...