Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte söka på WiFi ansluten NAS


Ulfie81

Rekommendera Poster

Halloj!

 

Jag har ett problem, på mitt nya jobb trilskas dom med att köra PeeCee och kör allt trådlöst, i hopp om att lyckas övertala chefen om en mac till mig har jag kört min egen MBP med extern skärm ett tag. NU har jag dock stött på problem. NAS:en vi har för att gemensamt kunna komma åt alla filer, jag kan inte via finder eller spotlight söka på den, trots att jag matar in info jag vet den borde reagera på... Det står bara 0 filer i nederkant av det öppna fönstret. Jag är då ändå inloggad som admin på NAS:en som dyker upp som "diskstation" under delat till vänster i finder!

 

 

Vad kan man göra för att kunna söka ?

 

 

Mvh Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag vet är att nätverksdiskar inte indexeras (så de kan sökas) eftersom det blir väldigt tidskrävande och jobbigt.

 

Vore det inte smart med ett filsystem på jobbet som alla följer och där ordentligt sorterar alla filer efter projekt, typ eller liknande. Vilken utopi.crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag vet är att nätverksdiskar inte indexeras (så de kan sökas) eftersom det blir väldigt tidskrävande och jobbigt.

 

Vore det inte smart med ett filsystem på jobbet som alla följer och där ordentligt sorterar alla filer efter projekt, typ eller liknande. Vilken utopi.crossfingers.gif

 

 

hahaha jo det hade vart optimalt :) Saken är den att det ligger gamla tryckfiler där, som är flera år gamla men för att det ska bli exakt likadant som innan om kunden beställer igen måste man kunna få tag på den gamla filen lätt.... även om vi benar ut det till ett system där varje vecka sparas i separata mappar blir det ett 100-tal filer i varje mapp och fortfarande oöverskådligt.

 

Vi hade liknande lösning på min förra arbetsplats och där gick det att söka även om det var ganska segt därför antog jag att det skulle gå att göra liknande här också

 

 

Mvh uffe

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...