Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdateringsproblem OS 4.2 iphone


Philipb1337

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jo mitt problem är att jag har införskaffat mig en iphone 4.

Och jag skulle vilja uppdatera den till OS 4.2 ( jag vet att 4.3 kommer inom två veckor) men jag vill ändå få det att fungera.

 

När jag ansluter iphonen synkar allt osv. Men när jag ska uppdatera den så strular det.

Precis när den är färdig hämtat kommer det upp en "varningsruta" om att filen har blivit skadad under hämtning. Och att jag ska göra om allt igen.

Har provat det upp mot 10 gånger men samma fel uppstår. Har stängt av brandväggen osv.

 

Jag använder en macbook pro med OSX 10.6, har förövrigt haft problem med den senaste uppdateringen till den också. Om det kan vara till någon hjälp.

Skulle vara tacksam för lite förslag och hjälp.

 

Mvh Philip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha du kopplat iPhonen direkt till datorn, inte via någon USB-hubb eller någon tredjepartshållare/laddare? Använder du originalkabeln? Det är väl dessa saker jag kommer på man kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne använder en hubb, ska prova och koppla ut det och prova. tack så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade tyvärr inte nu heller, står att filen kan vara skadad, och att jag ska kolla nätverksanslutningar och nätverksinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har något mer tips?

Ominstallera itunes?

Om det ändå inte funkar så kanske det hjälper att återställa telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig hjälpte det med att inaktivera mitt antivirus dock använder jag på vista. jag fick upp felmeddelandet 2359.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att reparera skivbehörigheter: Program -> Verktygsprogram -> Skivverktyg. Markera din hårddisk (gissningsvis Macintosh HD) och klicka på knappen: Reparera skivbehörigheter. Fungerar inte det så kan prova att "Kontrollera skiva" om du har något diskfel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har något mer tips?

 

Nu vet jag inte exakt vilket meddelande du får men det låter som det jag fått.

 

Vad som hjälpt mig är att koppla in datorn i DMZ tillfälligtvis. För min del var det alltså nåt med routern hemma som strulade till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM skulle chansa på att det är routern hemma också.

tack för alla tips:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker signeringen som inte funkar. Ngn brandvägg eller liknande som ställer till det kanske? Vad exakt är det för felmeddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leif Ulfsparre

Testa med att koppla in kabeln mellan datorn och modemet. Ej via routern. Kan vara brandväggen som strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog med min iphone och uppdaterade den hos en kompis istället. :) där funkade det. har även problem med uppdatering på min macbook så antar att det är routern hemma som är lite elak! :) tack för alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...