knatten Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Jag använder min iphone som dongel i min mac. men nu har syrran köpt en iphone och jag undrar hur gör jag för att använda iphonen som en dongel till pc. Alltså det jag menar är att kunna använda internetuppkopplingen i iphone i datorn så man slipper köpa ett extra abbonemang. så om någon vet hur man gör skulle jag uppskatta lite handledning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockoholic Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Så länge det är windows 7 har jag för mig att den känner igen iPhonen och kör igång det automatiskt om man ansluter till pc. Annars kanske man behöver välja iphonen som nätverksanslutning i kontrollpanelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knatten Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Den kommer inte upp i Windows 7och när jag väljer nätverksanslutning kommer den inte upp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Använder du kabel så måste du installera itunes först. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimel Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Och se till att utdelning utav internet är påslaget i mobilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jexyman Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Om några veckor kommer iOS 4.3 släppas som uppdatering och då finns det en inbyggd funktion som kallas " Personlig Hotspot " Det räcker då med att man aktiverar internetdelning under inställningar så kommer iPhonen dyka upp bland wifi anslutningar på din dator. Väldigt smart och enkelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Forne Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Kan man ens ansluta trådlöst via bluetooth? Jag har för mig att det inte fungerade... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Kan man ens ansluta trådlöst via bluetooth? Jag har för mig att det inte fungerade... Jo det fungerar. När man sätter på internetdelning frågar den till och med om man vill sätta igång bluetooth för att dela över det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Forne Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Men hur hittar datorn telefonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Men hur hittar datorn telefonen? Man får parkoppla med datorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.