Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP: Ramminne 5gb --> 8gb


rillob

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag funderar på att uppgradera från 5gb ramminne till 8gb ramminne men jag har en fråga innan jag bestämmer mig. Jag har idag Snow Leopard och Windows 7 installerat på datorn och båda är 32-bitars version. Om jag uppdaterar till 8gb måste jag då installera om både Snow Leopard och Windows 7 till 64-bitars version?

 

Tack på förhand!

Rillo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow Leoparden är nog densamma tror jag och du behöver inte installera om W7m bara om du vill få ut 8GB ram istället för 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow leopard är väl redan i alla nödvändiga hänseenden 64bit och eftersom du kan se 5GB redan så kommer du dessutom att kunna utnyttja 8. Redan 32bit leopard klarade ju minst 32GB ram .

 

Däremot på w7 så kommer du bara att märka 3.2GB om du inte uppgraderar (det borde redan vara så faktiskt, 5GB är mer än max som ett win32 fixar).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att det är så att man behöver 64bit för att ett enskilt program ska kunna använda mer än 4GB,eller nått sånt.

 

och du behöver inte installera om SL för att få 64bits läge det är bara hålla in 6 och 4 när du startar datorn.

 

edit: läste på lite och 32bits läget i Sl kan köra både 32 och 64 bits program och det är i princip ingen vits med att starta med 6 och 4, det blir bara krångel med drivrutiner då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...