Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Riktig" flash app för iPad/iPhone


Stetch

Rekommendera Poster

Har ju varit mycket prat om Skyfire som gör det möjligt att se vissa flash filmer på iPad.

 

Slösurfade idag och fick tips om en annan app som heter Puffin.

 

Och tro det eller ej men alla flash filmer hittils har funkat (med lite lagg naturligtvis).

 

Och inte nog med det!!

Testade för skojs skull Petville på Facebook. Och det funkade!!

 

post-46404-000958200 1296725525_thumb.jpg

 

Det kan nog glädja många själar. (Jag själv blir mest deppig av Petville).

Flash spel är inte 100% ännu även fast det funkar.

 

Men en bra bit på vägen :D

 

Den ligger ute för 7kr och är universal.

 

Ha det så kul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat ännu? :D

 

Ska även rätta mig själv. Det är inte alla flashfilmer som gäller. Chansa och se. Men kul med flashspel iallafall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jag köpte Petville. Går att se alla filmer i flash jag provat men det blir ljud med stillbilder. Ungefär som att köra mellan två datorer och Fjärrskrivbord fast något sämre. Spel har jag inte testat. Annars kanske bra om man inte gillar Ipred-lagen.

Visst känns ens Ipad stympad när inte stödet för Flash finns. Men tror ärligt att anledningen är att Ipad inte klarar av att driva det eftersom det strular rätt bra på andra surfplattor. Fast i min Android-telefon flyter på väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Petville. Går att se alla filmer i flash jag provat men det blir ljud med stillbilder. Ungefär som att köra mellan två datorer och Fjärrskrivbord fast något sämre. Spel har jag inte testat. Annars kanske bra om man inte gillar Ipred-lagen.

Visst känns ens Ipad stympad när inte stödet för Flash finns. Men tror ärligt att anledningen är att Ipad inte klarar av att driva det eftersom det strular rätt bra på andra surfplattor. Fast i min Android-telefon flyter på väldigt bra.

 

 

det strular på fullgoda datorer oxå så det är inte konstigt att de försöker undvika skiten i mobiler och surfplattor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash strular aldrig på min Galaxy S I9000 och inte heller på mina 3 datorer. Okej, kan krascha ibland i Firefox men inget som hänger systemet. Allvarligt menat måste väll Apple inte vilja att vi kör Flash i Iphone och Ipad för att hårdvaran inte klarar det annars finns ingen anledning till att det bojkottas även om det kanske är skräp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
1317147748[/url]' post='1473142']

Flash strular aldrig på min Galaxy S I9000 och inte heller på mina 3 datorer. Okej, kan krascha ibland i Firefox men inget som hänger systemet. Allvarligt menat måste väll Apple inte vilja att vi kör Flash i Iphone och Ipad för att hårdvaran inte klarar det annars finns ingen anledning till att det bojkottas även om det kanske är skräp..

 

Jag delar helt din uppfattning, jag har samma telefon, funkar klockrent, tror som du att paddar och phoner har för klena prestanda sedan kan "macfreaks" hitta vilka egna förklaringar som helst. Ska jag eller Jobs avgöra om flash ska köras i min padda om nu systemet orkar!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...