Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så ser Rupert Murdochs nya iPad-magasin ut


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Kan nog säga att det är åt det här hållet jag väntar mig tidskrifter och tidningar på en iPad. Det har bara gått ett år för iPad, och den europeiska tryckta tidningsbranchen åtminstone pågått sedan 1700-talet. Dvs. mycket mer av bildfokus, artiklar skrivna för en iPad -- inte bara återpublicerade från andra media, en del av "interaktivitet" -- här Soduku, osv. Man kan ju t.ex. märka på milstolpar som amerikanska Life (vi hade också liknande i Sverige). Man publicerade bilder med tydligt innehåll. Professionella bilder. Detta påverkade annan press som t.ex. aftonpressen att betona bilder mer i reportage. Fördelen med Daily är att den förmodligen kan ändra publiceringsidéerna för förlagshusen. De måste tänka om, tänka nytt, inte bara reprisera hur de arbetat tidigare. Skall vi ta ett exempel kan jag tänka mig att MacWorld samarbetar med t.ex. ett pedagogiskt förlagshus där de bägge tjänar på att ta fram pedagogiska guider hur man nu skall arbeta med macar och liknande produkter. Gärna interaktiva, gärna mer video etc. Branchen är på nytt i en brytning (tror jag) och vi kan ju bara se fram emot vad som händer ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp! Hade "The Daily" bara varit en vanlig pdf-tidning skulle vi inte brytt oss om den för fem öre. Men det här konceptet andas 2000-tal.

 

För att få de där "Harry Potter-tidningarna" återstår nu bara att göra iPad tunnare. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...