Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Höja lågt ljud i GarageBand


Silverfox

Rekommendera Poster

Är det möjligt att höga lågt inspelat ljud i GarageBand, så som man kan i iMovie?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iMovie så kan man inte tonhöja lågt ljud, men det kanske går i GarageBand.

 

För du menar väl inte svagt ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag Telly82.

Jo, det var precis det jag menade, men kanske inte skrev så tydligt. Jag har en inspelad röst som är låg och jag vill höja ljudet på den. Jag ska ha bakgrundsmusik och som det är nu så försvinner rösten. Detta ska jag senare lägga in i ett bildspel iAperture. När jag redigerar ljudet i iMovie (då jag redigerar film) så kan jag både höja och sänka hela partier eller enskilda och nu letar jag efter den möjligheten i GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag Telly82.

Jo, det var precis det jag menade, men kanske inte skrev så tydligt. Jag har en inspelad röst som är låg och jag vill höja ljudet på den. Jag ska ha bakgrundsmusik och som det är nu så försvinner rösten. Detta ska jag senare lägga in i ett bildspel iAperture. När jag redigerar ljudet i iMovie (då jag redigerar film) så kan jag både höja och sänka hela partier eller enskilda och nu letar jag efter den möjligheten i GB.

En "låg" röst är en basröst, en "hög" röst är en sopran.

Man måste använda "svag" respektive "stark" när man talar om volymen.

 

Kanske detta hjälper:

post-11001-086335500 1296572428_thumb.png

 

EDIT: Nu kanske jag får med bilden också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae. Inte riktigt vad jag letade efter. Jag skulle vilja höja rösten i de partier då rösten blir svag för det är den inte hela tiden. Ibland låter det bra men några gånger blir rösten svag och då skulle jag vilja kunna höja just det partiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här då:

post-11001-090886300 1296573093_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen. Nu var det mitt i prick. Det var det jag letade efter. Jag håller på och tankar ner handboken så jag ska få lite hjälp därifrån senare. Jag trodde den var tillgänglig automatiskt.

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...