Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XP kraschar och Bootcamp slutar att fungera ibland.


Pulverpojken

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kör Windows XP SP2 32-bit på min Mid 2010 MBP(i7 2,66Ghz, GT330M, 4GB RAM) och har fått väldigt många Bluescreens men oftast så kraschar datorn bara, det blir svart skärm och ljudet laggar/hackar. Det händer oftast när jag spelar CoD: Modern Warfare 2.

Jag har alltid fläktarna gående på högsta varv när jag spelar och en relativt kraftig laptopkylare, när jag spelar brukar maxtemperaturen på både CPU och GPU ligga runt 70c° så det känns som att temperaturen inte borde vara ett problem.

 

 

Ibland händer det även att alla "F-knapp"-funktioner slutar fungera, såsom skärmbelysning, volymknappar och liknande. Det enda som inte fungerar är Play/Paus och "byta låt"-knapparna. Bootcamp försvinner även från menyraden. I vilket sammanhang det händer har jag inte riktigt upptäckt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen jag gjorde inlägget har det hänt ca 5-6 gånger plus 3 gånger idag redan. Två av gångerna var när jag spelade och tredje gången så satte jag bara igång ett filmklipp.

 

Problemet med bootcamp verkar endast uppstå när jag startar upp datorn efter en krasch. Då måste jag starta om datorn igen för att bootcampfunktionerna ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu startar inte bootcamp med windows alls och jag kan inte använda några F-knappsfunktioner alls förutom Play/pause och föregående/nästa. Behöver ominstallera windows eller kan detta lösas med att stoppa in OSX-skivan och köra nån form av reparation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...