Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ett par frågor om iPad


iSelf

Rekommendera Poster

Jag vet att ingen har svaren på de här frågorna, men ni får gärna skriva ner vad ni tror:)

 

1. Vilka modeller kommer iPad 2 komma i, och hur mycket kommer de kosta (på ett ungefär)?

 

2. Om man har bestämt sig för att en iPad 1g räcker gott och väl och ska inhandla den i New York under påsklovsveckan (slutet på april), så lyder min fråga såhär; tror ni kommer iPad 1g tas bort från marknaden när 2g kommer?

 

Jag har hört att iPad 2g kommer att släppas i början på april i USA, och då när jag kommer dit i slutet på april, kommer det då vara gigantiska köer utanför och överfulla inuti, eller kommer den värsta hysterin ha lagt sig då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Samma som idag, både modeller och pris.

 

2. iPad 1G kommer, om den finns kvar, troligen bara finnas i en modell - som ett billigt insteg efter iPhone- och iPod Touch-modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att ingen har svaren på de här frågorna, men ni får gärna skriva ner vad ni tror:)

 

1. Vilka modeller kommer iPad 2 komma i, och hur mycket kommer de kosta (på ett ungefär)?

 

2. Om man har bestämt sig för att en iPad 1g räcker gott och väl och ska inhandla den i New York under påsklovsveckan (slutet på april), så lyder min fråga såhär; tror ni kommer iPad 1g tas bort från marknaden när 2g kommer?

 

Jag har hört att iPad 2g kommer att släppas i början på april i USA, och då när jag kommer dit i slutet på april, kommer det då vara gigantiska köer utanför och överfulla inuti, eller kommer den värsta hysterin ha lagt sig då?

 

1. BestBuy har lagt in 3 nya SKU:er i sitt system och börjat subventionera WiFi+3G-modellerna. Vad det tyder på är upp till var och en att tolka. Det skulle inte förvåna mig om Apple låter WiFi-modellerna vara kvar till ett lite lägre pris och satsar på WiFi+3G-modellerna som sin nya serie iPad.

 

2. Troligtvis kommer Apple att lansera nästa iPad i månadsskiftet mars/april för att hinna med att producera tillräckligt många för att täcka den initiala efterfrågan i USA. Det är dock bara min gissning och hurvida det kommer vara svårt eller lätt att få tag på den går knappast att sia om. Du får väl se. En iPad kommer du garanterat hem med om du vill ha en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer iPad 1g vara mycket billigare då, om den finns kvar, i USA när 2g kommer ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, kommer priserna gå ner under, låt oss säga 3000 svenska kronor, eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAR inte riktigt något svar på de där frågorna men om du verkligen vill ha en ipad så borde du köpa en nu. Den är snygg, det är bra pris och den är snabb och bara helt underbar. Om de bilder som man sett på den nya ipaden så är den som finns nu mycket snyggare, och vad ska man med en kamera på en sådan stor sak. det kommer ju vara asigt svårt att ta bilder med den. ( iallafall kameran på baksidan) ryktena går ju också att skärmen inte kommer att bli mycket bättre heller. Jag tycker bara att det blir onödig väntan för dig. den som finns idag duger och behöver inte förändras.

 

http://iphonepyssel.se/2011/01/07/fler-prototyper-pa-ipad-2-har-setts-pa-ces-nyheter/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, kommer priserna gå ner under, låt oss säga 3000 svenska kronor, eller ?

Nej det är inte troligt. Apple tillverkar inte produkter som är tänkta att vara prispressare utan snarare produkter med hög kvalité som ligger lite över medel i prisklassen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte troligt. Apple tillverkar inte produkter som är tänkta att vara prispressare utan snarare produkter med hög kvalité som ligger lite över medel i prisklassen.

 

Men nu kostar den ju ca 3200kr i Usa, det är ju inte helt osannolikt att de sänker priset någon hundring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu kostar den ju ca 3200kr i Usa, det är ju inte helt osannolikt att de sänker priset någon hundring.

 

Utgå inte från USA. Det är helt irrelevant. Sedan får du gärna lägga in korrekt valutaomvandling. 3266:- blir det med dagens valutakurs fast det är exkl. moms. Ja moms finns även i USA.

 

Runt 4000:- landar den på med momsen inräknad.

 

Säg att dom sänker den till 3990:-. Men troligtvis sänker dom inte WiFi-modellerna utan 3G-modellerna. Så kanske 4995:- för iPad 16GB WiFi+3G och samma version i iPad 2 landar på nuvarande 5795:-. Allt beror på hur Apple har lagt sin marknadsstrategi och det får vi väl reda på i mars/april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgå inte från USA. Det är helt irrelevant. Sedan får du gärna lägga in korrekt valutaomvandling. 3266:- blir det med dagens valutakurs fast det är exkl. moms. Ja moms finns även i USA.

 

Runt 4000:- landar den på med momsen inräknad.

 

Säg att dom sänker den till 3990:-. Men troligtvis sänker dom inte WiFi-modellerna utan 3G-modellerna. Så kanske 4995:- för iPad 16GB WiFi+3G och samma version i iPad 2 landar på nuvarande 5795:-. Allt beror på hur Apple har lagt sin marknadsstrategi och det får vi väl reda på i mars/april.

 

Men nu ska ju trådskaparen till USA, därför har ju priserna där självklart betydelse. Momsen/skatten skiljer ju sig mellan delstaterna men NY som trådskaparen ska åka till har en Moms/skatt på 10% alltså 326,6 kr. Alltså fortfarande en bit ifrån 4 000kr (i USA) och kanske inte osannolikt att de sänker priset lite.

 

Och jag skrev tydligt Cirka 3200 kronor. Eftersom dollarkursen hela tiden ändras kanske 66 kronor inte är av avgörande betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu ska ju trådskaparen till USA, därför har ju priserna där självklart betydelse. Momsen/skatten skiljer ju sig mellan delstaterna men NY som trådskaparen ska åka till har en Moms/skatt på 10% alltså 326,6 kr. Alltså fortfarande en bit ifrån 4 000kr (i USA) och kanske inte osannolikt att de sänker priset lite.

 

Och jag skrev tydligt Cirka 3200 kronor. Eftersom dollarkursen hela tiden ändras kanske 66 kronor inte är av avgörande betydelse.

 

Tullavgifter i Sverige då? Ska du bortse från det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tullavgifter i Sverige då? Ska du bortse från det?

 

Ja det tänkte jag bortse från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...