Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snyggt utseende på forumet


snowreeler

Rekommendera Poster

Kanske lite svårt för folk som har svårt med kontrastseendet eller liknande men jag gillar det skarpt. Är det nåt ni provar ut eller är det här för att stanna en tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vitt som snö. Passar sig så här års.

Jo, det är snyggt, ser proffsigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kanske lite svårt för folk som har svårt med kontrastseendet eller liknande men jag gillar det skarpt. Är det nåt ni provar ut eller är det här för att stanna en tid?

 

Vi håller på att ta fram ett nytt utseende, men det är inte riktig redo för att användas allmänt än. Lite småpill finns kvar med olika webbläsare, men snart tänker vi göra det till det nya standardtemat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ni lösa problemet att man måste klicka 2 gånger på varje länk med en iPad samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ni lösa problemet att man måste klicka 2 gånger på varje länk med en iPad samtidigt?

 

WTF - Jag som inte ens har en iPad att klicka med!!! :tappahakan:

 

 

(Förlåt, kunde inte hålla mig. Gud vad rolig jag är såhär på måndag förmiddag!)

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner på sidan kan man välja "Macworld 2.0" som tema. Är det den ni snackar om här?

post-33111-008958000 1296471041_thumb.png

Om detta ska bli det nya temat så vill jag gärna att länkar märks ut på något vis utan att man pekar rakt på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kommer ni lösa problemet att man måste klicka 2 gånger på varje länk med en iPad samtidigt?

 

Om jag minns rätt är det där en bugg i forumet och inte i våra skinn, men jag kan dubbelkolla det. Annars får vi vänta på en uppgradering av forummjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Om detta ska bli det nya temat så vill jag gärna att länkar märks ut på något vis utan att man pekar rakt på dem.

 

Jepp, det är lite sådana småsaker som vi fortfarande pillar med. Det är heller inte testat ordentligt i alla webbläsare, särskilt i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, det är lite sådana småsaker som vi fortfarande pillar med. Det är heller inte testat ordentligt i alla webbläsare, särskilt i Windows.

Nej, det kan jag intyga. Det beter sig väldigt märkligt. Tyvärr har jag inte tid att delge problemen...

 

men i korthet så försvinner texter och bilder lite hursomhelst. XP och Explorer 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser gärna att ni har kvar detta "gamla" standard som valbart alternativ.

 

Testade det nya o blev snöblind. B)

 

 

Instämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte köra den nya snygga varianten, fast med något mörkare bakrund? Den var väldigt vit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nya var ju attans snyggt, elegant. Det var snyggt så länge det varade!

Men för mig varar det fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser gärna att ni har kvar detta "gamla" standard som valbart alternativ.

 

Testade det nya o blev snöblind. B)

Instämmer!

 

Och varför ska "allting" vara vit och grått? :superirriterad: Vi har ju färgskärmar nu och inte som förr i tiden med monokroma monitorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag ser gärna att ni har kvar detta "gamla" standard som valbart alternativ.

 

Testade det nya o blev snöblind. B)

 

Ja, jag ser ingen anledning att ta bort det. Vill man köra det så är det lugnt för mig, men jag kan inte garantera att vi kommer fortsätta att uppdatera det i all framtid om det kommer nya funktioner på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag ser ingen anledning att ta bort det. Vill man köra det så är det lugnt för mig, men jag kan inte garantera att vi kommer fortsätta att uppdatera det i all framtid om det kommer nya funktioner på forumet.

Det som är viktigare än nya funktioner är väl att se till att de nuvarande fungerar, eller hur?

 

"Visa nya inlägg" får ju ibland spatt och vägrar visa inlägg äldre än några minuter. Det skulle väl inte göra så mycket om man bara kunde ställa in "visa senaste dygnet" eller "visa senaste veckan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant känns det som att ikoner och menyer i MW 2.0 känns väldigt stora, på tok för stora.... och ja, väldigt vitt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

"Visa nya inlägg" får ju ibland spatt och vägrar visa inlägg äldre än några minuter. Det skulle väl inte göra så mycket om man bara kunde ställa in "visa senaste dygnet" eller "visa senaste veckan".

 

Uppstår inte det där bara om man haft ett webbläsarfönster med forumet öppet?

 

Jag har Visa nya inlägg-inställningen satt till att visa mig alla trådar med inlägg som jag inte läst. Den visar inte bara senaste veckan utan går egentligen tillbaks tills jag registrerade mig på forumet, om man inte väljer alternativet "markera alla som lästa" då och då.

 

Du ändrar inställningen i Kontrollpanelen. Klicka på ditt namn uppe till höger bredvid bilden, välj Kontrollpanelen och under fliken Generella inställningar hittar du "Metod för visning av nytt innehåll".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppstår inte det där bara om man haft ett webbläsarfönster med forumet öppet?

Jo, just det. Jag får ett e-postmeddelande om en tråd jag prenumererar på, jag går in och svarar i den tråden. (Jag visar INTE nya inlägg). Jag stänger fönstret. Sedan ser jag inga "nya inlägg" som är äldre än det inlägg jag gjorde.

EDIT: Möjligen behöver jag stänga av webbläsaren också för att det ska "nollställas".

 

Jag har Visa nya inlägg-inställningen satt till att visa mig alla trådar med inlägg som jag inte läst. Den visar inte bara senaste veckan utan går egentligen tillbaks tills jag registrerade mig på forumet, om man inte väljer alternativet "markera alla som lästa" då och då.

 

Du ändrar inställningen i Kontrollpanelen. Klicka på ditt namn uppe till höger bredvid bilden, välj Kontrollpanelen och under fliken Generella inställningar hittar du "Metod för visning av nytt innehåll".

Nej, tack! Då får jag 86(!) sidor.

 

Jag vill se vad som är nytt sedan jag sist använde funktionen "Visa nya inlägg", varken mer eller mindre. Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...