Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försvunna anteckningar vid synk


noojd

Rekommendera Poster

Min fru använder antecknar i Mail vädligt aktivt. Vid senaste synk lyckades hon radera anteckningarna på både sin iPhone och i Mail. Frågan är om jag kan återskapa dem via Time Machine? Det är ju lätt att återskapa alla dokument men anteckningar? Hon har ett eget användarkonto.

 

Har någon av er varit med om det tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla först om du kan återskapa till en tidigare säkerhetskopia i iTunes. Innan du synkar så görs ju alltid en säkerhetskopia. Jag har också blivit av med grejer vid synk och har därför som vana att kolla bland annat kontakter + kalendern efter varje synk för att se så inget raderades. Har det det så får man återställa och då har man ju inte hunnit lägga in något nytt så det är bara tiden man förlorar så att säga.

 

Har du bara "för sena" säkerhetskopior som inte innehåller anteckningarna så borde backupen finnas kvar i timemachine. Har själv aldrig använt TM men man kan väl återskapa enstaka filer och mappar vad jag förstått så då borde du kunna lokalisera en gammal säkerhetskopia och återställa den. Nackdelen är att du kan inte ta delar ur säkerhetskopian och lägga in i telefonen utan återställer du mot en säkerhetskopia så förlorar du data som införts efter denna då allt ersätts.

 

Här ligger säkerhetskopian på mac:~/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup/

Och här står det om TM: http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min frus konto: I iTunes finns konstigt nog inte säkerhetskopia utan bara den senaste. Om jag står i Mail och väljer Time Machine försvinner menyraden och dockan och inget händer. Mail måste startas om.

I mitt kontot (admin) fungerar det klockrent. Jag kan välja och återskapa vilken dag som helst.

 

Det verkar vara något tokigt med TIme Machine...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Jag körde reparera skivbehörigheter och uppgraderade till snow leopard. Nu funkar det klockrent igen. Däremot finns det en ingen säkerhetskopia under en veckolång lucka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...