Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tele2-abonnemang


rymz

Rekommendera Poster

Tänkte bara höra, beställde en iPhone 4 igår med Tele2 Kompis Surf abonnemang. Kostnaden är 289kr i månaden, 200 för telefonen och 89 för abonnemanget. Hur är det när jag ringer? Kan jag ringa för 289kr i månaden och om jag ringer mer så kommer det en extra räkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara höra, beställde en iPhone 4 igår med Tele2 Kompis Surf abonnemang. Kostnaden är 289kr i månaden, 200 för telefonen och 89 för abonnemanget. Hur är det när jag ringer? Kan jag ringa för 289kr i månaden och om jag ringer mer så kommer det en extra räkning?

 

Om du har internet, surfa in på denna sida: http://www.tele2.se/mobilabonnemang/kompis-surf.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du får inte ringa för dom 289 kronorna, alla samtal och sms/mms utanför tele2's nät får du betala för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog Maxi surf. Då kan man köra Teatring och behöver inte

oroa sig för samtalskostnader. Visserligen kostar det 689:-/mån,

men om man ringer 15-20 samtal om dagen kostar det bara i uppkopppling

ca. 450:- och internet för Macen skulle kosta 89-150:-. Sen tillkommer

minutkostnaden för samtal och SMS. 4 av mina barn har mobil och de ringer

mig och lägger på och jag ringer tillbaka, så det spar vi pengar på.

689:- är en hel del pengar, men för mig lönar det sig och får jag in pengar

på firman, så kommer jag att dra av en stor del av kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte "tvunget behöver" kompisabonnemanget utan även ringer andra än bara Comviq/Tele2 abonnenter så ta i stället Snackis Surf http://www.tele2.se/...ackis-surf.html. Månadskostnaden är densamma.

 

Kom också på det i efterhand. Tog kontakt med Tele2 och jag hade valet att avbryta min nuvarande order och lägga en ny eller betala 99kr för att byta, så jag skiter i det och kör på det jag har. Jag ringer inte så mycket ändå så det gör nog ingen skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...