Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Riskfritt installera iTunes 10.1 nu?


vulkanus77

Rekommendera Poster

Är det ngn som VET att det är riskfritt att installera iTunes 10.1 med programuppdatering nu?

Har det kommit någon fix/ny version eller måste man frtf ladda hem 10.1 fr Apples iTunessida?

Har ett gigantiskt musik- och ljudbibliotek som jag helst vill behålla intakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl backup?

Har inga problem med iTunes för egen del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har heller inga problem med 10.1.1, men ser du bara till så att du har backup så går det ju alltid att rädda situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Flyttade just 93 GB stort bibliotek och iTunes 9.x till min MBP som kör 10.1.1 och det är inga problem. Det har ju kommit en hel del buggfixar sedan version 10 släpptes. Så jag ekar vad andra skriver - se till att ha en backup. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes har alltid fungerat bra för mig och jag uppdaterar via inbyggda programuppdateraren.

Om man vill göra sitt bästa för att minska problem så kan det vara bra att köra en säker start innan, då ger man uppdateringen de bästa förutsättningarna.

Säker start = shift-tangenten nertryck medan man startar datorn och man håller tangenten nertryckt en stund tills "tidsstapeln" visas i nederkanten av skärmen. Säker start innebär att datorn gör självservice och rensar och städar i sitt system. Apple rekommenderar att man gör det en gång i månaden för att vara på den säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för svar och råd. Biblioteket är på 250GB och är naturligtvis uppbackat, men jag vill undvika strul till varje pris. Ni minns väl att det var många som fick problem med 10.1.1 från programuppdateraren för ett tag sen? Nu uppmanar den mig att installera 10.1.2 som väl är en ny förhoppningsvis problemfriare version? Ska köra säker start innan jag tar språnget (om jag vågar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...