Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Autostart vid inmatning av CD

Lindholm.heli

Recommended Posts

Lindholm.heli

Hej!

Jag håller på med att bygga interaktiva manualer som skall vara enkla för användaren att läsa och använda.

Jag vill att manualen´s startmemy kommer upp automatiskt när man antingen stoppar in en CD-skiva eller USB

i dator´n, o-avsätt om det är en MAC eller Windows...

Finns det någon bra lösning för detta till en rimlig Kostnad?

Tacksam för svar.

Har du kollat i Systeminställningar -> CD och DVD? Finns säkert något passande alternativ där att välja.

Gällande Windows har jag tyvärr (eller inte) absolut noll koll.

Brännarprogrammet Toast Titanium (10) har ett antal alternativinställningar passande både Mac och PC samtidigt eller separat.

Lindholm.heli

Nja, det är ju mera för personliga inställningar.

Jag tänker mig mera att när jag gjort en manual klar så bränner ja den tll en CD.

När sen den personen som skall använda manualen stoppar in CD´n i sin dator så kommer

startsidan upp automatiskt på skärmen.

Personliga inställningar måste ändå finnas där, rätt utförda.

I Toast finns det inställningar t.ex. för Mac & PC och Custom Hybrid (bif bilder). Sen vet jag att jag har sett någon option för överskrivning av de valda inställningarna för CD/DVD i Systeminställningar, alltså tvingande Macen (PC- vet ej) till det "brända" beteendet.

Jag använder nästan uteslutande Toast, men det finns mängder av andra brännarprogram (flera är gratis) som kan ha specialinställningar för olika andra behov. Toast är ju inte direkt billigt men kan rätt mycket. Kanske någon annan bättre känner till andra alternativ och kan svara mer specifikt just på den fråga du är mest intresserad att få svar på. Det jag bidrar med är nog lite allmänt och kräver av dej lite "egenarbete" :)

post-12618-064797100 1296347901_thumb.jpg

post-12618-037310900 1296347935_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...