Mons Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Jag har importerat en CD till iTunes men artisten dyker inte upp i artistlistan. När jag söker på artistens namn hittas skivan men som sagt inte i artistlistan Varför inte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapoj Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 För att om du tittar under visa info så är skivan importerad som en samling. Klicka ur denna så kommer Victoria att komma upp i listan över artister :-) // H Link to comment Share on other sites More sharing options...
ConVicTen Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Auda.... har Definitivt taggat för många album som "samling" då Men många gånger har jag upplevt att album inte vill "sitta ihop", trots att all ID3-info ser korrekt ut. Kanske var en bugg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mons Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 För att om du tittar under visa info så är skivan importerad som en samling. Klicka ur denna så kommer Victoria att komma upp i listan över artister :-) // H Tackar och bugar. Jag trodde jag kollat allt sånt men så var inte fallet Mons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Itunes skiljer på artist och albumartist. Detta för att en del album (samlingsalbum) har låtar med flera artister. Se till så du har artist-namnet även i fältet albumartist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Men många gånger har jag upplevt att album inte vill "sitta ihop", trots att all ID3-info ser korrekt ut. Kanske var en bugg... Sådant brukar vanligtvis handla om att artist och albumartist inte är samma, iTunes skiljer dem nämligen åt. För att album ska sitta ihop måste fältet "albumartist" vara samma på alla låtar som tillhör albumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.