Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är ert högsta cykelantal?


Quiekweg
 Share

Rekommendera Poster

Tja!

Jag sitter nu med 999 i cykelantal. Snart dags att fira. "Woop woop! Jag har faktiskt aldrig kalibrerat mitt batteri heller. Det lärde jag mig för inte allt så länge sen att de var något man borde göra. Mitt skick står på normalt. Current capacity står på 4117.

 

Frågan lyder alltså: Vad är ert högsta cykelantal ni haft på ett batteri för macbook, och finns det någon risk för datorn att helt köra slut på batteriet innan man byter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att byta sålänge batteriet har normal funktion och vettig tid kvar. Finns batterier som är slut vid ett 20-tal cykler vid fel förhållande och ditt som tydligen är raka motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra. Eller fem om jag räknar med den där som ligger isärplockad i källarförrådet.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 252 cykler och med 95% hälsa kvar på batteriet efter två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra. Eller fem om jag räknar med den där som ligger isärplockad i källarförrådet.

Va??? Läste du tråden och vilket forum den ligger i, innan du svarade?  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra. Eller fem om jag räknar med den där som ligger isärplockad i källarförrådet.

 

Tror du pratar om cyklar, pedaler? :P men det var ett rätt skönt ämne, kanske borde starta en tråd å fråga hur många cyklar alla har :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger nu på 517 cyklar. Batteriet funkar dessvärre riktigt dåligt, började för någon månad sen. Har 61% av totalstyrkan kvar (2824 mAh) och det står Skick: Byt ut snart. Och hälften av gångerna står det (Laddar ej) när man kopplar in sladden. Har dock haft datorn 21 månader så jag är ändå nöjd. Får för mig att det beror på att jag körde mycket med sladden i konstant de första 8 månaderna och efter det flyttade jag och körde mer utan sladd.

Men men, kul att köpa nytt batteri också:P:)

Sitter på en MBP 15" förövrigt.

Riktigt imponerad av att du kunde få upp din i 999 cyklar. Hur gammalt är batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har fram till för ett par månader sedan legat på 100% och högre kapacitet än vad batteriet skulle haft på fabrik (enligt coconutbattery) men nu kikade jag och såg till min förskräckelse att den droppat ner till 92%. Batteriet har även svullnat lite ser jag nu.

 

post-21837-026779800 1298091757_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå... att det har svullnat är inte alls bra.

 

Men att stirra på siffrorna i coconut är inte lönt. Har märkt att sifforarna ändrar sig både upp och ner och ärligt talat så är de rätt så ointressanta, då lite procent hit och dit knappast spelar någon roll. Däremot så har detta programmet skapat massor av "frågor" på diverse forum av nya användare som är oroliga för deras batteri som enbart är 98% osv, ska de returenra datorn, håller den på att dö och har apple lurat mig..... propellerbaver.gif

 

 

Det hade varit mycket bättre om det hade rapporterat statusen i bra, dåligt för att komma ifrån ovanstående problem som det orsakar. Man får bättre(mer sanningsenlig) information om batteriet under systeminformation om från coconut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå... att det har svullnat är inte alls bra.

 

Men att stirra på siffrorna i coconut är inte lönt. Har märkt att sifforarna ändrar sig både upp och ner och ärligt talat så är de rätt så ointressanta, då lite procent hit och dit knappast spelar någon roll. Däremot så har detta programmet skapat massor av "frågor" på diverse forum av nya användare som är oroliga för deras batteri som enbart är 98% osv, ska de returenra datorn, håller den på att dö och har apple lurat mig..... propellerbaver.gif

 

 

Det hade varit mycket bättre om det hade rapporterat statusen i bra, dåligt för att komma ifrån ovanstående problem som det orsakar. Man får bättre(mer sanningsenlig) information om batteriet under systeminformation om från coconut.

 

Coconut battery har alltid funkat exemplariskt för mig. Så även på den iBook jag hade före Macbooken. För mig har det varit så (beroende på hur jag använder mina datorer) att batteriet hållit sig kalas i några år och hela tiden legat på full kraft, och helt plötsligt börjar det bara droppa. Jag tror trots allt att jag får ut väldigt mycket av mina batterier. Den här gången vet jag inte säkert om jag skall köpa originalbatteriet för 1395:- (macoteket) eller om jag skall köpa deras ICEmemory-batteri istället för 994:- Har jag "tur" så rasar väl hela macbooken istället lagom till att den nya MBP släpps, så att jag får en anledning att köpa helt nytt istället. Vad jag kunde se i systeminfon, så rapporterar den samma som coconutbattery.

rockapa.gif

Redigerad av Korsriddaren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nu provade jag coconut igen och se på fan, allt verkar vara som det skall igen. tarskratt.gif

 

post-21837-069609000 1298146952_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tråden verkar ha dött ut, men jag kör ändå.

 

Jag har 98 loadcycles, men det säger mig ändå ingenting. Vad betyder det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden verkar ha dött ut, men jag kör ändå.

 

Jag har 98 loadcycles, men det säger mig ändå ingenting. Vad betyder det?

 

Det är olika vad det betyder, men för många ingenting. När man når omkring 300 laddcykler, brukar batterierna ge upp sin livsgnista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men jag förstår inte ens vad en laddcykel är. Är det antal gånger man har laddat sitt batteri? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men jag förstår inte ens vad en laddcykel är. Är det antal gånger man har laddat sitt batteri? :fundersam:

 

Helt riktigt uppfattat. Är det så att du vill hålla koll på detta, så rekommenderar jag dig att googla

Coconut Battery, och ladda ner och köra detta så får du koll. Ger dig ett smakprov på hur det kan

se ut nedan.

 

post-21837-010450600 1304636118_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

339 cycle

Normal

Health 93%

MBP från 2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt uppfattat. Är det så att du vill hålla koll på detta, så rekommenderar jag dig att googla

Coconut Battery, och ladda ner och köra detta så får du koll. Ger dig ett smakprov på hur det kan

se ut nedan.

 

post-21837-010450600 1304636118_thumb.png

 

 

Allright! Tackar tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja skrev ju fel när ja startade tråden. Jag satt inte på 999 i cykelantal utan 1999! :D

Det är alltså helt ok. Skönt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja skrev ju fel när ja startade tråden. Jag satt inte på 999 i cykelantal utan 1999! :D

Det är alltså helt ok. Skönt att veta.

 

 

Dock ska jag tillägga att skicket pendlar ibland från "normalt" till "byt ut snart". Nu ligger det på normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 years later...

6 år gammal. 1400 cykler, 80% kvar. Känns fortfarande som jag kan använda datorn halva dagen. Otroligt.

1661251369_Skarmavbild2019-10-22kl_11_21_09.thumb.png.410d3a097f61528a987f137b4aec0f44.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre. Den tredje står i förrådet och är inte i användbart skick. Den andra cykeln är en damcykel som inte tål min vikt. Den första använder jag ofta. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Alix säger:

Tre. Den tredje står i förrådet och är inte i användbart skick. Den andra cykeln är en damcykel som inte tål min vikt. Den första använder jag ofta. 

Är rubriken felstavad?

 

skall det stå Vad är ert högsta cyklerantal istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En DBS inhandlad för närmare 10 år sedan. Resten har blivit stulna eller skrotade. :) 

 

80654A0B-AB78-41B8-BD2B-E148F0371A84.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...