Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Mouse


kaffemax

Rekommendera Poster

Tjena, jag har köpt mig en macbook white (den kom i onsdags) med en stor trackpad, men ibland tycker jag det är skönt att använda en vanlig mus, just nu har jag en logitech trådlös mus. Men är rätt sugen på att kanske skaffa en Magic Mouse. Men är de värt pengarna? nästan 700 kr kostar dom väl? Kanske önskar mig en sån i födelsedagspresent eller något.

 

Jag gillar dessa multitouchgester men de finns inte på min logitechmus.

 

Så vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du en mus som funkar så just stick with that. onödigt att lägga massa pengar på något som du egentligen redan har. jag har en logitech performance MX som jag tycker är väldigt mycket bättre än magic mouse, det enda jag saknar är att den inte connectar med bluetooth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scrollytan är helt suverän. Jag saknar den så fort jag kör något annat. Det är så enkelt och intuitivt att scrolla och flytta sig i sidled att det borde finnas på alla möss. Jag använder dock inte flerfingersfunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en Magic Mouse i julklapp. Har tidigare inte använt trådlös mus och förstår inte varför jag inte skaffat sådan tidigare. Tycker det är ett lyft med den här musen. Bara man ställer in den så att den passar just mina behov. Till exempel har jag klickat bort skärmzoomningen, som för mig bara medför obehagliga överraskningar när jag är mitt inne i ett jobb. Men det är ju individuellt hur man vill ha det. Jag har också laddat hem BetterTouch Tool, som är ett litet program som ger fler inställningsmöjligheter. Alltså: Jag gillar Magic Mouse, men kan inte jämföra med andra trådlösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en magic mouse själv, var lite skeptisk i början till att den var så platt och inte lika välvd som min gamla logitech Nano. Det tog ett tag att vänja sig men nu skulle jag aldrig byta till nått annat. Det enda negativa är att den slukar batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte min Logitech mus mot en MagicMouse (då jag fick med den med iMacen), och jag var väldigt nöjd med den. Tills nu vill säga. Har använt den i ett år dryg och de senaste månaderna hela arbetsdagar i sträck och jag har börjat få väldigt ont i handen. Så illa att jag måste styra med vänstern, vilken jag haldrig tidigare har erfarit. Jag måste således köpa något nytt. Men för förutom att musen inte är ergonomisk och särskilt dålig för oss med stora händer är den fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte min Logitech mus mot en MagicMouse (då jag fick med den med iMacen), och jag var väldigt nöjd med den. Tills nu vill säga. Har använt den i ett år dryg och de senaste månaderna hela arbetsdagar i sträck och jag har börjat få väldigt ont i handen. Så illa att jag måste styra med vänstern, vilken jag haldrig tidigare har erfarit. Jag måste således köpa något nytt. Men för förutom att musen inte är ergonomisk och särskilt dålig för oss med stora händer är den fantastisk.

 

OK tack för upplysningen, jag har också stora händer, men ska önska mig den iaf i födelsedagspresent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...