Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook PRO startar ej


larsmagnus

Rekommendera Poster

Har de senaste dagarna haft problem med att datorn ej startar efter vila. De går ej heller att starta om.

Har hittat ett supportdokument somhjälpt mig en gång men nu hittat jag ingen utväg

 

http://support.apple.com/kb/TS1365?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

 

27/1

Försökt starta diverse sätt enl. Supportdokumentet  Funkade när jag hade batteriet ur och startade bara med sladd.

 

28/

Batteriet lyser fem lampor

Har nollställt SMC-minnet

Hårddisken drar igång men går sen ner i varv, inget startpling, datorn startar inte med system

 

Kan man tänka sig fler idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de senaste dagarna haft problem med att datorn ej startar efter vila. De går ej heller att starta om.

Har hittat ett supportdokument somhjälpt mig en gång men nu hittat jag ingen utväg

 

http://support.apple...SE&locale=sv_SE

 

27/1

Försökt starta diverse sätt enl. Supportdokumentet Funkade när jag hade batteriet ur och startade bara med sladd.

 

28/

Batteriet lyser fem lampor

Har nollställt SMC-minnet

Hårddisken drar igång men går sen ner i varv, inget startpling, datorn startar inte med system

 

Kan man tänka sig fler idéer?

Hej! undrar om skärmen lyser, om ej titta i ett ljus från en lampa vinkla datorn. Kan du se fält med svarta rutor kan skärmen vara kass!

annars prova med säker start. Lycka till:crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de senaste dagarna haft problem med att datorn ej startar efter vila. De går ej heller att starta om.

Har hittat ett supportdokument somhjälpt mig en gång men nu hittat jag ingen utväg

 

http://support.apple...SE&locale=sv_SE

 

27/1

Försökt starta diverse sätt enl. Supportdokumentet Funkade när jag hade batteriet ur och startade bara med sladd.

 

28/

Batteriet lyser fem lampor

Har nollställt SMC-minnet

Hårddisken drar igång men går sen ner i varv, inget startpling, datorn startar inte med system

 

Kan man tänka sig fler idéer?

Hej! Vad har du för modell?? Zappa pram, Undrar om skärmen lyser, om ej titta i ett ljus från en lampa vinkla datorn.

Kan du se fält med svarta rutor kan skärmen vara kass!

Annars prova med säker start. Kan också hd som e kass, eller koppla in en extern skärm/dator kolla efter missljud med örat hd finns på högersida.

Vill det sig illa kan det vara moderkort.

Lycka till :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt alla steg i dokumentet är det troligtvis inget annat kvar än att lämna in datorn för reparation. Trolig gissning är att ditt logikkort har gått sönder och behöver bytas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start funkar inte

Skärmen tror jag inte riktigt på.... Man hör ju att hårddisken ger i från sig typ tre mekaniska sound (mollters-mollters-grundton om nån är lite musikaliskt bevandrad...:-) och sen går ner i inaktivitet. De två gånger som jag fick igång datorn förut löste felsökningenen på supportsidan det, och då liksom tonade bara skärmen väldigt långsamt upp samtidigt som en tidskala typ visades i nederkant på skärmen.

Det behöver ju inte vara identiskt fel nu, men man kan ju anta att det har med samma problematik att göra i alla fall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klickar Hd´n ?om spela in det och lägg upp det på forumet!

 

hur gammal e datorn och typ! Du hittar modell om den här datorn(du finner modellnr på baksidapå datorn liten text), i äpplet menyn, klicka mer info, gör en avbild med skärmavbildning!:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klickar Hd´n ?om spela in det och lägg upp det på forumet!

 

hur gammal e datorn och typ! Du hittar modell om den här datorn(du finner modellnr på baksidapå datorn liten text), i äpplet menyn, klicka mer info, gör en avbild med skärmavbildning!:yeahbaby:

 

Hur ska det gå till med en dator som inte startar whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska det gå till med en dator som inte startar whistling.gif

 

har du provat extern skärm? modellnr vad har du för dator????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat extern skärm utan resultat

Modellen är en A1260 enligt baksidan

alltså en MacBook Pro Intel (från 2008 tror jag), sista modellen innan unibody med svart skärmkant skulle jag tro...

Bifogar startljud, mest hörs kanske ett gäng åttaåringar i rummet intill som jag försöker få leka tysta leken...

MacBookProStart.MP3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

A1260 är en av de som har 8600M-kretsen och därför kommer att gå sönder där precis det där symptomet kommer. Torus länk ger svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...