Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G unlock?


skogsmulle

Rekommendera Poster

Skulle vilja testa att köra nåt nyare än mitt gamla 3.1.2 på min 16GB Iphone 3G. typ 4.1 kanske. Finns det unlock till det? & kmr det ändra mitt Baseband?

 

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför finns inte redsn0w 0 9 6b kvar på länken på någon sida. ( det var et tag sedan jag JBade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

4.1 går inte att låsa upp med ultrasn0w..

Men du kan gå upp till 4.2.1 om du använder pwnagetool (mac) skapar custom ipsw som inte uppdaterar basebandet.

Annars är allt över 4.0 kört

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, om jag alltså uppdaterar telefonen via Itunes ( aldrig gjort) så kan jag JB med Ptool? Jag får felmeddelanden 1015 m.m.. Det e bad loop. men får inte KIck out Device att funka i Tiny Umbrella eller de andra appar som finns. Har för mig att jag väntade bnågra veckor sen kunde jag Kick out device. Har kört 3.1.2 länge o tänkte testa en nyare verion, men något gick lite galet...

 

Om jag update nu via iTunes, kmr jag kunna använda den som en ipod till jag unlockar? eller kmr det bara vara den där Emergency call only? Det e frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, om jag alltså uppdaterar telefonen via Itunes ( aldrig gjort) så kan jag JB med Ptool? Jag får felmeddelanden 1015 m.m.. Det e bad loop. men får inte KIck out Device att funka i Tiny Umbrella eller de andra appar som finns. Har för mig att jag väntade bnågra veckor sen kunde jag Kick out device. Har kört 3.1.2 länge o tänkte testa en nyare verion, men något gick lite galet...

 

Om jag update nu via iTunes, kmr jag kunna använda den som en ipod till jag unlockar? eller kmr det bara vara den där Emergency call only? Det e frågan.

Jag tog ju av misstag den icke custom 4.2.1 efter Alt+Återställ. då e det kört eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...